Tillfälliga medlemmar!?!

GEkroth

Ny medlem
Tillfälliga medlemmar!?!
Hur många tillfälliga medlemmar finns det på denna sida? Har märkt att en del bara blir medlemmar för att fråga något om någon skida eller nåt. Typ -"Vilken skida är rätt för mig?".
Är det bara jag som undrar varför dessa medlemmar inte orkar läsa sidor som http://www.freeride.nu/content/92/ eller läsa tidigare skidtips?
En del kanske börjar sin Freeride.nu-era med just ett forumsinlägg. Sånt är alltid roligt. Men jag tycker det finns en del engångsmedlemmar.

Personer som KaptenStofil är alltid roliga, som har något att argumentera för, även om de flesta medlemmar oftast inte tycker som han gör så är det ändå roligt.

Rätta mig om jag har fel angående tillfälliga medlemmar.

Tillfälliga medlemmar!?!
jag tror nog det mycket väl kan vara så att folk gör en anv. bara för att kunna ställa sin fråga och hoppas på att få svar utan att ens så mkt som försöka läsa tidigare inlägg..

Dagens I-lands problem, folk är för slöa!

Tillfälliga medlemmar!?!
jag reggade bara för att fråga lite frågor precis som en tillfällig medlem. Jag var dock duktig och läste på och sökte i forumet först. Men jag fick inte nog och är nu här för att stanna :P

Oftast är det nog personer som just hittat siten för att de ska köpa ny utrustning och hittade siten på google. De ser att det finns ett forum och drar dit direkt och frågar utan att tänka på att leta lite på siten först. Det är synd för det går snabbare att leta själv än att vänta på svar på forum.

Tillfälliga medlemmar!?!
håller med dig helt, ganska jobbigt med tusentals inlägg om vilken skida som är bäst etc.

vore kul om det kunde stå en länk på förstasidan typ "Ny på Freeride? klicka här" :P så kan dom få svar på sin skit direkt.

Tillfälliga medlemmar!?!
Tjenare, jag är ny här på FR och undrar bara vilka skidor jag ska välja... vänta... nu är jag nog i fel forum...

Tillfälliga medlemmar!?!
Det är väl kanske en inkörsport, att folk frågar om skidval, och sen stannar några medans andra inte gör det - så är det väl ofta på alla olika forum på nätet?

Jag gick med just för att få hjälp med skidval, vilket jag fick med besked, kanonbra hjälp. Vill dock påpeka att jag satt länge och läste i skiddatabasen och sökte i gamla inlägg innan jag frågade på forum - men det räckte inte. Som jag sett att flera påpekat, så har ju till exempel databasen inte så bra urvalsfunktion, man får ju upp en miljon skidor som passar "bäst". Och så kommer det ju nytt varje år, vilket innebär att skidtips från föregående säsong snabbt blir inaktuella, och sedan kan det finnas personliga hänsyn som man inte lyckas få svar på utan att "prata" med någon.
Det är väl bra att folk hittar hit, alltid är det några som stannar. Men det kanske skulle finnas nån tridsgräns, så att om man inte loggar in på ett år - eller nåt - så tas man bort, så att det inte dräller runt en massa medlemmar som aldrig är här. Vad vet jag.

(Jag är här ganska ofta och läser, även om jag inte loggar in varje gång, men om man bara är en "vanlig" skidåkare som jag så att säga, alltså som inte håller på med trix och jibbing och allt vad det heter:-) så är det ju rätt mycket snack här som faller utanför mitt intresseområde.)

Tillfälliga medlemmar!?!
Kati, alla håller inte på med jibbing etc. men mycket handlar om det här ja. Men om du är intresserad av pistsmiskning så får du kanske starta en tråd för sånna som gillar att ligga pressa i pisten.
Jag håller med dig om att Skiddatabasen inte är den allra bästa.
Att posta på FR är kanske som du säger en inkörsport till "skidlivet". Och vad passar inte bättre än att just fråga om vilka skidor hon/han ska välja? Men jag tycker det finns lite för många som bara blir medlemmar för just detta endamål, att just fråga om skidor.

Bedlam, du tog inte fel tråd, länken finns i mitt ursprungliga inlägg.

Tillfälliga medlemmar!?!
Nej, fan, jag menar inte att det är nåt fel på att snacka jibbing och sånt, det är väl naturligt att det finns mycket att snacka om där, teknik och nya trix eller så - "piståkning" som ämne kan man väl inte diskutera mer än en halv sekund utan att somna, vad skulle man prata om...
Det var inte ett klagomål, mer än förklaring på varför jag inte har så mycket att säga för det mesta:-)

Tillfälliga medlemmar!?!
Jag psyka bara gurra, köpte ett par PE för ett par veckor sen, (efter 13år på bräda). Hade grymt stor hjälp av FR i mitt val av skidor, både recensioner och i forumet. Kanon sida detta med mogen attityd, är här för att stanna.

Tillfälliga medlemmar!?!
Jag förståd att det bara var blaj du skrev... annars hade jag inte svarat :p
Bra att du är här för att stanna... =D

Tillfälliga medlemmar!?!
Det är skönt å se att det finns folk som stannar efter att dom ställt sin fråga också.. Som kati skriver så är det väl nog likadant på alla forum, folk som frågar sitt och sen tar sitt pick och pack och drar.. Tyvärr men så är det idagens samhälle..
Vet att jag mest troligt själv kommer ställa frågan om jag inte hittar svar på mina frågor till nästa säsong om vilka skidor eller liknande fråga men efter att ha varit member i ja ett bra tag nu så tycker jag att jag får fråga :P

Tillbaka
Topp