Tipps från säsongare

Tompan14

Ny medlem
Tipps från säsongare
jaha, ännu en vinter till ända och med ett överflöd av maskrosor återfinns även inslag av grönt i kosten.
För att nästa säsong ska bli lite bättre matmässigt undrar jag nu hur de gamla puderrävarna lagar sin havregrynsgröt.
Själv har jag alltid kört på latstilen, förkoka vattnet och sedan blanda med havregryn i en kastrull och låter det småkoka lite tills det har fått rätt slemmiga konsistens.
Nu kommer den spännande delen, mjölk är för mig ett måste, så det finns alltid där även om det för många kan låta lite väl lyxigt.
På bra puderdagar när man känner för att lyxsa till det lite extra så brukar jag ta hallonsylt. Skivad banan har även den varit en favorit länge, men färsk frukt är riktigt riktigt mycket lyx och förekommer extremt sällan hos mig...
Standard dagar brukar det bli russin, billigt, lite vikt att släpa hem, räcker länge, snabb energi så man kommer iväg några sekunder tidigare till backen, ja fördelarna är många...
Som bekant finns det minst lika många sätt att äta gröt på som grötätare, men det vore ändå kul att höra era favoritkombinationer och tipps på hur man kan variera sig!
//Tompan

Tipps från säsongare
du verkade ha koll på dedär med gröten, du kanske kan variera mellan havregrynsgröt, mannagrynsgröt å kanske tillåme risgrynsgröt? :O

annars skulle jag vilja tipsa dig om denna blogg: https://www.freeride.se/blog/felix/
fantastisk läsning med väldigt lättlagad mat som jag tror alla säsongar kan dra nytta av! :)
haha

lycka till med gröten

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp