Tips för en nybörjare?

alexlindgren

Ny medlem
Tips för en nybörjare?
Happ, nu börjar skidsäsongen igen, och jag är sugen som fan på att hoppa..

Grejen är den att jag inte har så stor erfarenhet/skicklighet inom hoppning osv, men jag vill gärna lära mig..Det jag har testat är väl att grabba, och försökt mig på någon rail utan större framgång :P

Behöver tips på olika trix att göra som jag ändå kan klara av..Tips när man ska raila osv..

MVH. Alex

Tips för en nybörjare?
en sak att börja med om du vill snurra e tex studsmatta elr liknande men endel tror att de bara e att snurra på armarna det funkar men de e lättare om man liksom svänger lite och vrider med armarna så man har medrotatoin när man lämnar kicken:D

Tips för en nybörjare?
Jag har faktiskt testat 180, dock inte på bigjump, utan mindre hopp..klarat några gånger och vurpat några gånger, hehe..

Dock gillar jag inte det, är svinrädd när jag gör det :D

Tips för en nybörjare?
Se till att vara skyddad, med exv hjälm och ryggskydd.

Våga hoppa större och leta landningen med blicken tidigt.

Var inte skraj att göra bort dig för brudarna i liften.

Tips för en nybörjare?
om du kan backflip på studsmatta så tycker ja att du ska prova de i ett litet bc hopp första gången du hoppar där, för då går de alltid bäst tro mig..... så gjorde ja iaf...piis

Tips för en nybörjare?
Dåså, då kan du vara ganska säker på att ha en god chans att överleva vid en rejäl bail. Övriga tänkbara skador får ändå anses som lindriga och det är definitivt värt att ta den risken.

Jag menar, sliter du sönder lite korsband och ligament och annat krångel i knäna kan det väl bli något år eller två med kryckorna. Benbrott vid pjäxorna är också ruggigt komplicerade. Krossat höftben på en rail kan man ta, det finns ju sit-ski.

Tips för en nybörjare?
jag åkte en helvecka och tänkte göra 360 förra året det blev bara till en 180 hela tiden sen sa min morbror att det va allt eller inget antingen gör du en 360 eller inte och så gjorde jag det jag klara en 360 på första försöket ända problemet va att det va sista åket på sista dagen i fjällen så mitt råd är:
Våga allt eller inget!!!!!
Visst du komemr vurrpa många gånger men det är bara att ställa sig ochköra allt eller inget igen gång på gång på gång till slut sitter dem riktigt bra!!

Tips för en nybörjare?
bara å satsa.. fan man kommer ingen vart om man fegar.. (jag är ganska bra på å lyckas endå)

kör in med mod och var bestämd.. satsa! då borde inget stå i vägen för dig!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp