Tips för köp av snowboard?, märke?, styvhet? etc.

simonQ

Ny medlem
Tjo
Är en grabb på 189cm, 45 i skostorlek. Vill ha tips på bindningar och bräda och skor.
Inte åkt så våldsamt länge, Kommer bli mycket offpist. Helst en mjukare bräda är insiktat.
Även för park.
Vill ha tips på bra märken, modeller.
En bra kombination, hela paketet alltså:)
Även var det är bra att köpa det?, bor i sverige, i Lidköping (intill Trollhättan, Precis Söder om Vänern)

Tack p åförhand :)

aw män.. jag själv har en M3 cap med burton mission bindningar och dc phase dojjor, är själv 190 lång typ.. så jävla skön uppsättning, men M3 har liksom slutat göras så de suger ju men en polare köpte en dunder bräda här om veckan.. en Burton costum bräda (sjukt lätt och lagom flex, allmänt grym bräda) med ett par Burton cartell bindningar.. skulle nog rekomendera de asså.. DC gör förövrigt jävligt sköna dojjor.. lycka till

Stadium säljer Burton men eftersom du har så pass "stora" fötter så finns inte de modeller som jag vill rekomendera dig.. (när kan jag bara burton så jag rekomenderar bara burton, har åkt burton i över 10 år själv och är mycket nöjd med deras produkter)

nu köper jag alla mina grejjer från onlinebutiker i österrike för då sparar man några hundralappar och när det gäller ett helt kit, bräda+ bindningar så kan man spara tusenlappar..

du = 189 så ca: 170 för att leka med i off-pisten (något kortare om du vill leka i parken också) att ha en bräda till både park och off-pist är ganska knepigt för att det är så stor skillnad på hur brädan reagerar i de olika elementen..

du = 45 i skor US 10,5 eller 11 typ.. då blir det en bredare bräda till dig..

min rekomendation blir:

Bräda -- Burton Royale 166 (25,8 i midja) inte så dyr
Bindn -- Burton Mission (Large)

så kommer du att kunna köra off-pist med ett rätt bra flyt tack vare bredden på brädan och sen kommer du att kunna leka i parken också... rätt okej..

(har du lite mer pengar så kör du en dubbe set up)

Off-pist-bräda --> Fish 160
Park-bräda------> Dominant 156 el 159

/Pinn

Burton baron lite bredare men samma form som custom.
Bindning burton cartel eller burton misson.
Skor får du testa köp dom som sitter bäst.

Åk till Junkyard i Trollhättan (Överby) där finns olika märken (Nitro,Burton) i Widemodeller och bra personal som vet vad snowboard är för något. Mitt tips är att kolla in Nitro Magnum 165,68 cm wide inkl bindning 4995:-. kolla på junkyard.se så kan du hitta mer.
Mvh.Patrik

Tack så mycket för alla svar :)
Det blir junkyard till helgen, där har dom även burton mission,baron och custom. oCh dom flersta bndningar.
tack för al hjälp grabbar :D

Jag är/var ganska säker på att M3 hade gått i konkurs...
Så dom har inte det?

/Anton

Tillbaka
Topp