Tips För Ont I Knäna!

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
Tips För Ont I Knäna!
hejhej.för er som misstänker att ni har schlatter eller ni som har ont i ''knölen'' under knät finns några tips jag kan ge er: Om knölen under knät är svullen och det gör ont när du trycker på den kan det vara en stor chans att det är schlatter.schlatter bildas medans man växer och att lårmuskeln är större än vad knäsenan tål så låmuskeln rycker i senan därför bildas bristningar och det bnlir massor av blodkärl som bildas där därför blir det svullet.Jag var hos en naprapat idag och han undersökte mig.oftast är det ungdomar mellan 10-16 år som får schlatter för att man växer och oftast är det ungdomar som har lite dåligt fotvalv så att det vrider på benet.det du kan göra åt det är att du kan få akupunktur och vila och att skaffa sig fotinlägg som stödjer foten så att man inte står fel.vila från sport ett tag.En dag kan det kännas jätte dåligt i knät och andra kan det kännas mcyket bättre.Då kan du sporta men inte till 100 procent.oftast så känns det inte så mycket medan du sportar men sen när du vilar så blir svullnaden värre.Svullnaden går aldrig riktigt bort.Så därför är det viktigt att du vilar så att du inte får en enorm knöl under knät för det kan störande när du står på knä.däremot gör det inte ont hela livet.det kan ta upp till något år.Främst är det killar som håller på med fotboll och skateboard och andra hoppsporter.men som sagt smörj in svullnaden med zon och få akupunktur(nålar) det gör inte alls så ont och framför allt VILA och skaffa bra inlägg till skorna

Hoppas jag hjälper

Tips För Ont I Knäna!
Jag trodde jag hade slatter i 3 år , men då var jag till en sjukgymnast för 2 månader sen och han sa att jag hae nåt fel på lederna eller nåt och nu får jag bara åka skidor hälften så mycket som för :s . och går inte göra nåt åt det heller men skulle vara bra när jag var 20.

Tillbaka
Topp