tips inför inköp

Visset

Ny medlem
tips inför inköp
hejsan det är så att jag ska köpa bräda skor och bindningar.jag har inte åkt på ungefär 5 år så jag har ingen koll längre,
jag är 189 cm lång väger 84kg och jag har sko storlek 44.
Jag tror att jag kommer att åka rätt mycke då jag inte har nått arbete över vintern
och priset spelar inte så stor roll
 
tips inför inköp
Visset sa:
antar att jag kommer att köra lite allt möjligt
Ok om priset inte spelar någon roll så skulle absolut köra på en Custom samt Cartel bind. du väger ju ändå en del och kan då trycka på lite extra och snabbt få tillbaka andan med denna..


lycka till!
 
tips inför inköp
Några brädtips:
Gnu Riders Choice 161.5
Lib-Tech HCFS 163
Lib-Tech Dark Series 161W

Vad gäller bindningar så är det inget fel på ett par Cartel, men om du vil ha något extra då ska du satsa på Flux. Antingen ett par Super Titan eller ett par Union HF. De ligger i samma prisklass som Cartel men spelar i en annan division när det gäller komfort.
 
tips inför inköp
Doughboy sa:
Några brädtips:
Gnu Riders Choice 161.5
Lib-Tech HCFS 163
Lib-Tech Dark Series 161W

Vad gäller bindningar så är det inget fel på ett par Cartel, men om du vil ha något extra då ska du satsa på Flux. Antingen ett par Super Titan eller ett par Union HF. De ligger i samma prisklass som Cartel men spelar i en annan division när det gäller komfort.
Ja fan Flux ser riktigt sjyssta ut, har inte haf möjlighet at testa dem, men dom har ju capstrap dom med, kanske lite roligt att köra på något som inte kommer från IKEA, *host hrkl* menar burton.. ;-)

Hur är det med kvalitén på Lib-Tech brädorna? vet ju hur det var för några år sedan och sedan dess har dessa brädor inte varit något alternativ för mig i alla fall..
 
tips inför inköp
Kvaliteten på Mervins brädor (Lib, Gnu och Roxy) är precis lika bra som vilket annat märke som helst. Det var ganska länge sedan som de hade några kvalitetsproblem, men ryktet har levt kvar envist länge här i Sverige.
 
tips inför inköp
Doughboy sa:
Kvaliteten på Mervins brädor (Lib, Gnu och Roxy) är precis lika bra som vilket annat märke som helst. Det var ganska länge sedan som de hade några kvalitetsproblem, men ryktet har levt kvar envist länge här i Sverige.
ja jag kan tänka mig att det är så..
 
tips inför inköp
Visset sa:
tack så mycket för tipsen blir nog en custom eller riders choice,
är det någon som vet några shyssta boots ska troligtvis köpa dom från http://www.hangloose.se/ då det är den enda butiken i närheten av där jag bor
ION bästa..
Ruler Bra..
Moto eller Hail verkar vara dom enda som du kan välja mellan på hangloose.. pröva båda dessa i butiken och ta den som sitter skönast!

lycka till!



(annars är märken som 32 och DC jävligt heta på boots..!)
 
tips inför inköp
har pratat med en kompis som har en riders choice som han är riktigt nöjd med så jag är ganska inställd på en sådan. Så vad tror ni om den och flux Super Titan ?
 
tips inför inköp
Doughboy sa:
Några brädtips:
Gnu Riders Choice 161.5
Lib-Tech HCFS 163
Lib-Tech Dark Series 161W

Vad gäller bindningar så är det inget fel på ett par Cartel, men om du vil ha något extra då ska du satsa på Flux. Antingen ett par Super Titan eller ett par Union HF. De ligger i samma prisklass som Cartel men spelar i en annan division när det gäller komfort.
att man är distributör förklarar ju varför man rekomenderar vissa brädor.. ;-)
 
tips inför inköp
kom på att det även finns ett stadium i närheten och dom har ju också snowboardskor så är det någon sko därifrån som jag borde kolla in också ?
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp