Tips inför sässong i Sierra Nevada, Spanien

Sebwest

Ny medlem
Tjena!

Jag tänkte ta och köra en sässong nere i Sierra Nevada, Spanien men jag besitter väldigt lite information om orten i fråga, vad gäller arbetssituation och liknande.

Är det någon som har erfarenhet av att skaffa arbete och boende på orten?
Jag tänkte ta mig dit om ungefär en månad och sedan stanna tills sässongen är över.
Kanske några fler som går i samma banor?

Jag har tidigare kört sässonger i Österrike men min tyska är betydligt bättre än min spanska och orterna är betydligt större, men jag tycker att Sierra Nevada verkar intressant att prova på.

Alla tips och råd är väldigt uppskattade

tack på förhand
/Sebastian

Tja..
bor i Spanien, inte i sierra nevada men en bit uppåt. Tänkte bila dit imorgon för att testa bergen. Lika ovetande om stället som dig, men ifall du tog dej dit kan man alltid utforska offpist möjligheterna ihop.
-Bara ett förslag, men snö är ju kul så är lika bra att slänga ut frågan tänker jag!
Åker bräda (splitboard) men bangar inte lite stret för att få orörd snö! :)

Mvh
Richard

Någon i forumet som har varit där? En vän som har ställe i Marbella vill också testa det så vi tänkte pröva i januari/februari. Antar att det är bäst runt då?

Jag har varit där 2 gånger men det är snart 20 år sedan...Bara bra minnen! Puder i Sierra Nevada var otroligt för då blev det tomt i backarna. Bra storlek på systemet med varierad åkning. Jag kan rekommendera Granada med bra nattliv, barer, mat. Nu blev jag sugen på att åka dit igen!!

Jag har varit där 2 gånger men det är snart 20 år sedan...Bara bra minnen! Puder i Sierra Nevada var otroligt för då blev det tomt i backarna. Bra storlek på systemet med varierad åkning. Jag kan rekommendera Granada med bra nattliv, barer, mat. Nu blev jag sugen på att åka dit igen!!
Härligt. Vilken månad var du där?

Tillbaka
Topp