Ericlinth
Ny medlem
tips och råd angående snowboard
Tjena! Har precis gjort ett konto här på freeride för att kunna ställa de här frågorna så hoppas jag får lite hjälp!
I februari 2014 drar jag och några polare till Niseko, Japan för att jaga puder. Jag har tänkt inhandla lite ny utrustning för att göra resan så trevlig som möjligt. Har bland annat köpt haglöfs nya vassi II kit och hoppas att det kommer duga.
Hur som helst behöver jag en ny bräda med.
Alternativen jag har kollat på är:
Furberg THE Freeride.
Furberg the splitboard package
Lib-tech T-rice pro.
Har även nollkoll på vilka bindningar man ska ha !!??
Åker alltid puder ifall det går, men vill även ha en bräda som fungerar bra i pisten. Har inget emot att gå lite för att komma åt de orörda pudret därav splitboarden som ett av alternativen.
Är ungefär 1.84 lång, väger ca 70 kg och har storlek 45 i skor.
Är väldigt tacksam för svar!
// Ericlinth
(PS, ber om ursäkt för eventuell dålig stavning och meningsuppbyggnad. Skriver inlägget via telefonen..)
I februari 2014 drar jag och några polare till Niseko, Japan för att jaga puder. Jag har tänkt inhandla lite ny utrustning för att göra resan så trevlig som möjligt. Har bland annat köpt haglöfs nya vassi II kit och hoppas att det kommer duga.
Hur som helst behöver jag en ny bräda med.
Alternativen jag har kollat på är:
Furberg THE Freeride.
Furberg the splitboard package
Lib-tech T-rice pro.
Har även nollkoll på vilka bindningar man ska ha !!??
Åker alltid puder ifall det går, men vill även ha en bräda som fungerar bra i pisten. Har inget emot att gå lite för att komma åt de orörda pudret därav splitboarden som ett av alternativen.
Är ungefär 1.84 lång, väger ca 70 kg och har storlek 45 i skor.
Är väldigt tacksam för svar!
// Ericlinth
(PS, ber om ursäkt för eventuell dålig stavning och meningsuppbyggnad. Skriver inlägget via telefonen..)