Tips om jag ska till alperna?

Åk till kläppen.. Jag har vart i Bad Gastien, SkiWelt och Val Thorens. Har inte vart mycket till park på nåt av dessa ställen. SkiWelt hade väll bäst men det var inte bra..

som sagt kläppen har fetast park =)

men Zermatt har fet, dock i Schweiz..

Val d'isere har hyfsat men de är i frankrike..

i österrike vet jag inte om de finns nån att rekomendera.. de flästa ställen har ju men de brukar itne va nått att hänga i granen..

kom hem från Obertauern idag. dom hade en hyffsad park med:
1 stooooort tävlingshopp
1 wallride
1 lutande rail
1 "uppochner"box
1line med ett mindre hopp och corner
1 liten och 1 stor box
1 liten dubbelbox
1 till lutande rail
samt lite småkullar.
ska tydligen även finnas en grym park i närliggande Katzberg(tror det heter så)

intagningsprov till snowboardgymnasie o grejjor då .. nån som vet vilken nivå de flesta sökande ligger på ?

I Alperna åker man inte park. Det har vi bättre i Sverige, åk till Kläppen eller Åre om det är jibba du vill göra. Är det ändå park i alperna du vill åt så tyckte jag Les 2 Alpes var helschysst! Grym pipe, sköna stora hopp, olika linjer, endel rails, boxar osv + egen parklift.

BigAir sa:
I Alperna åker man inte park. Det har vi bättre i Sverige, åk till Kläppen eller Åre om det är jibba du vill göra. Är det ändå park i alperna du vill åt så tyckte jag Les 2 Alpes var helschysst! Grym pipe, sköna stora hopp, olika linjer, endel rails, boxar osv + egen parklift.
Kan inte annat än att hålla med, de har ingen koll på hur man bygger parker i alperna, med väldigt få undantag, tom parken i Laax är ett skämt
pipen var bra...

Åk inte till Alperna om du vill åka park, du får ut mycket mer för pengarna om du åker till en svensk park.
Lyssna på BigAir..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp