Jag har varit i Mayrhofen typ 7-8 gånger, senaste två åren under längre perioder. Bästa after-skin uppe på berget: Pilz Bar eller Elch Bar, nere i byn utan tvekan Nickis Schirmbar.
Cohi Bar är ett trevligt bar häng ställe liksom Scotland Yard som ovan nämnt.
På Ciao Ciao äter man den bästa pastan, Sport Lounge (nästan precis vid Penkenbahn) har amerikanskt/mexikansk mat. Här ligger också en av byns två nattklubbar - Speak Easy Arena. Det andra heter Schlüsselalm. Det senare är betydligt billigare och mer "tyrolisch"...
God "inhemsk mat" äter man bla annat på Ländenhof.
Åkmässigt beror det ju på vad man vill ha. Förutom Mayrhofen har Zillertal Arena (10 min med skidbuss/tåg från Mayrhofen) grymt fin åkning. Många långa breda härliga pister om man gillar det.
I Mayrhofen skulle jag rekommendera att hålla mig undan pisterna kring Lärchwald-liften där alla skidskolor och mycket folk håller till. Bättre då att ta 150er Tux-liften till Rastkogel och tillbringa några timmar där. En personlig favorit är också svart 17 och röd 7 som ligger på Schneekar. Här uppe kan man förutom härlig åkning njuta av grymt god (men väldigt dyr mat)... Här finns också goda offpistmöjligheter...
Ja det var några tips iaf!
Själv åker jag ner i slutet av vecka 4, dvs den 25/1.
Ha en trevlig semester!