tips om sin första resa.

v-larsson

Aktiv medlem
tips om sin första resa.
tja!
nu är det dags för mig och min kompis att ge oss ut på ett äventyr. nu ä rgrjen så att vi inte har så mycket erfarenhet av vad gäller att ordna en resa själv. så nu ber jag om all hjälp jag kan få. för det första vill jag fråga om vilken ort som är en bra ort om man inte varit iväg innan (utan morsan och farsan) det vill säga en ort där folket är vänligt och gärna hjälper en om man får problem. på orten ska det helst finnas varierande pist åkning men även offpiste som är säker och där man inte riskerar att hamna under en lavin. en park är också ett måste eftersom jag och min polare tycker det ör sjukt kul. nu är dte upp till er. ge mig alla tips ni kan ge mig på när jag ska ordna min resa det kan vara från allt tex mat till vad det finns för aktiviteter förutom skidåkningen. tack på förhand
//viktor

tips om sin första resa.
Känns som att en resekatalog skulle vara bra till hands, speciellt det där "vad det finns för aktiviterer förutom skidåkningen".. de brukar vara bra på att lista sånt så man kan jämföra.
"där folket är vänligt och gärna hjälper en" känns lite som = åk till en ort med mycket turister, för vill inte den första lokalnissen hjälpa dig så går du bara till nästa. fast det går iofs o vända det argumentet bakofram också.
Att åka utan sina föräldrar är inte så stort som man egentligen tror. Se bara till att ni åker med en bra researangör (typ langley, sportresor, lion alpin mm) för de brukar alltid ha folk som tar hand om en över allt. Är man lite mer skillad kan man ju bara boka flygstol ner, ta obokad buss till orten o hitta boende själv på plats, men lite större risker med det ju.. Angående mat o allt så gör som du gör hemma, vill du äta snålt alltså (vilket man kanske kan förutsätta i ert fall) så gör det. Laga mat hemma är ett alternativ, käka på billiga restauranter (t.ex. kebabkioskar) är ett annat... just like home!
Det där med antalet pister, "säkra" offpister o parker verkar som en enkel grej att kolla upp i en resekatalog också så ta dig in på närmsta resebyrå hör me dem eller beställ en katalog på nätet!
Lycka till!

tips om sin första resa.
tack så mycket. låter som att du vet vad du snackar om. jag måste dock klargöra saken med att få hjälp av befolkning osv. jag menade inte just det att jag vill att folk ska fjäska för mig utan bara att känna det som en trygghet eftersom man nu inte har sina föräldrar till hands. men tack så mycket verkligen schysst. ska ta och ringa min polare så blir dte till att dra ner till resebyrån.

Snödjup

Tillbaka
Topp