tips om skider

robba

Ny medlem
tips om skider
tjena jag tänkte sadla om till skidor från snowboard... men vet inte riktigt va ja ska ha för skida, så tänkte fråga vilken den bästa skidan e me lite jibb o offpistskida i för de e de att jag inte kan bestäma mig om ja ska ha en hel freestyleskida lr en offpistskida så en bra blandning vore ju bra så antar att många här vet en skida som skulle passa mig=)... tack för alla svar

tips om skider
Ifall inte du vet själv så är det bästa att du tar reda på det innan vi pappskallar här börjar tipsar om skidor som passar oss, så ut hyr, låna, fundera, titta, kläm och känn .

Sen om du vill ha hjälp härifrån (inte att rekommendera), så måste du beskriva var och hur du ska åka, din egen förmåga, vikt , fysik vilken karaktär på skida du gillar osv. Så i princip kan du bara få vettiga råd när du redan har bra koll...

PS det stavas "skidor" och det finns en sökfunktion, din fråga är väl en av de vanligaste frågorna i freerides arkiv.

Senast ändrad:
tips om skider
Jo ... man måste se upp för balanselius! Sök på "balanselius" så hittar du ett gäng med sköna avhyvlingar ... ;-) / MM

PS! Men han har faktiskt rätt ... det är omöjligt att ge dig ett bra råd med den knappa information du levererar! DS.

Tillbaka
Topp