Tips på allmoutain/freeride skidor som är hyffsat billiga?

Mellehall

Medlem
Har tittat på Black Crows artis men undrar om det finns någon annan skida som är liknande men lite billigare? Tacksam för svar!

Har du provåkt och fastnat för Atris eller bara sett på bild?
Vad är billigare? Dvs vad for dom kosta inkl bindning?

Nej har bara kollat på bilder och videos på Artis men är öppen för andra förslag. Kanske runt 6-7k inkl bindingar om det inte finns ännu billigare..

Hur mycket väger du/hur hårt åker du/hur mycket har du åkt innan?
Om du kan tänka dig sacrificea piståkning lite grann skulle jag kolla mot Rossignol Soul 7 eller Line Sick Day 104 som brukar gå att få ganska billigt och både är åt det roliga och lekfulla hållet. Mer rakt i mitten mellan pist och offpist (min åsikt, alla åker ju olika så det diffar väl en del) som också går att hitta under 6-7k finner du kanske Blizzard Rustler 10.

Hur mycket väger du/hur hårt åker du/hur mycket har du åkt innan?
Om du kan tänka dig sacrificea piståkning lite grann skulle jag kolla mot Rossignol Soul 7 eller Line Sick Day 104 som brukar gå att få ganska billigt och både är åt det roliga och lekfulla hållet. Mer rakt i mitten mellan pist och offpist (min åsikt, alla åker ju olika så det diffar väl en del) som också går att hitta under 6-7k finner du kanske Blizzard Rustler 10.
Väger 75 kg och åkte väldigt mycket skidor för 5 år sedan men lite mindre på senare tid men nu ska det bli mer! Då har jag tidigare haft ett par twintips och gillat att hoppa och åka i skogen men nu vill jag ha ett par som funkar bättre i offpist men ändå är lekfulla och har bindningarna lite längre bak än mittmontering.

titta på salomon qst. en 99.a eller en 92.a eller varför inte en 106? du får ett par nya med bindning mellan 5000-6000.
jag har kört på alla 3 och valde tillslut 99an. ( ångrar lite lite att jag inte tog 106)
för mig fungerar de perfekt.
jag åker rätt mycket skidor men jag varvar med snowboard så dagarna på berget delas lite mellan bräda och skida.
men de fungerar riktigt bra i pisten och är väldigt roliga över hela berget. både en fin puderdag men oxå den vanliga dagen med halvhårdmjukuppkördslaskisbarrblandadskogssnö
:)

Har du kikat på Elan? Jag har åkt på Elan i 3 år nu (Twilight 90 Carbon All-Mountain fr 2016) samt för freeride Ripstick 102. På lördag tänkte jag testa de nya All-Mountain skidorna (här i Engelberg där där jag bor). För dig borde ett par Elan Wingman 86 CTI passa bra! Alternativt Wingman 86 TI. Kan tipsa om bra priser hos Kronas (kronas.se) där man ofta också kan få tag i begagnat.

Tillbaka
Topp