Tips på anpassning av klämmande pjäxa

• Trådstartare Trådstartare P_A
  • Start datum Start datum

P_A

Ny medlem
Va och köpte ett par Scarpa T1 för någon dagsedan (gul svarta modellen) och provade ut dom i ca 1timme under vilken jag gick runt och snacka med försäljarn som förövrigt är en polare sedan mycket små ben. I vilket fall som hällst så satt dom bra tårna nuddar lite men det är sådant som töjs men när jag nu haft dom på mig i en ca 2-4 timmar så börjar jag få lite små kramp i foten där spännerna sitter (de två undre) det känns lite som att när man spänner dem och då främst tå spännet att plasten är lite väl tunn eller nått sådant och då trycker på så tänkte mest höra om det finns någon smidig lösning man kan göra antingen själv eller ha någon till att göra isåfall skulle jag gärna vilja ha lite tips på person i sälen området då jag ska dit nästa vecka som liten uppvärmning till alpen.

En lösning kan kanske vara att fylla upp med skumgummi och silvertejp eller bara tejp för att styva tilll det. men ska man isåfall tejpa på skon eller plasten?

en sak till nu när jag endå håller på har letat runt efter termo suler men vet inte riktigt vad det är jag ska ha så tips på detta hade även det uppskattats.

ytterst tacksam för alla svar.

Senast ändrad:
1: Spann lite losare (inget skamt)
2: Termoinnersko, kan kopas lost, t.ex ett par intuition for runt 1600:- Val vart det!
3: Om det ar ett valdigt specifikt stalle dar det klammer, ga till en bra bootfitter och banka ut skalet, brukar hjalpa.
Lycka till!

Har du någon sula i dem som ger dig stöd? En conform'ablesula brukar göra underverk när det kommer till kramp...

Annars hade jag gått till en duktig bootfitter.

Köp alltid en formgjuten sula innan du bankar den annars kan det bli så att du bara får foten att flyta ut mer vilket inte förbättrar problemet alls.

Tillbaka
Topp