tips på bindningar!

frysbox

Ny medlem
tips på bindningar!
Ja nu har man ju en helt oanvänd burton air 05 står och väntar på mig hemma. Problemet är så att jag inte har köpt bindningar än. Så nu behöver jag lite tips!
åker mest pist och hoppar en del om det finns nån mjuk landning där bakom (min rygg har en tendens att alltid landa på is).

fotstorlek 44.

Burton Custom bindningar, är det nånting att satsa på?
kan tillägga att priset inte ska överstiga 2000kr :P är arbetslös så nån måtta får de vara!

Senast ändrad:
tips på bindningar!
då tror jag defintivt att Customen är för mjuk, vet inte hur duktig du är men om du vill utvecklas lite så satsa på Cartelen, råna en bank!

tips på bindningar!
Jag föreslår att ni frågar danne88.

Han har haft en närmare relation med Look bindningar än någon annan. Det kan jag lova!

Peace
Jeffa

tips på bindningar!
Om priset ska vara max 2000 är det nog ett par Drake Czar som är ditt bästa val. Burton Custom är väl hyfsat OK men man får inte så mycket för pengarna och den är rätt mjuk och racklig. För 1599 får du ett par Flux Emblem som är grymt mycket bindningar för pengarna. Mycket stabilare än Custom och mycket bättre straps.

tips på bindningar!
jag håller med om att drake e prisvärda :)
dessutom e det lätt att få tag på reservdelar har jag för mig...
ska själv testa salomon relay pro i vinter och hoppas att det är nåt att ha :D

tips på bindningar!
MarkusRehn sa:
jag håller med om att drake e prisvärda :)
dessutom e det lätt att få tag på reservdelar har jag för mig...
ska själv testa salomon relay pro i vinter och hoppas att det är nåt att ha :D
Salomon rela pro verkar grymma, körde på deras värsting carbon (hette typ S9 eller nåt sånt..) för några år sen, men knäckte fyra bottenplattor, fick nya hela tiden men man tröttnar på att inte kunna lite på grejerna så jag vågar inte köra på deras prytlar..
men sen har man ju en ganska aggresiv åkstil också alá Cowboy..

tips på bindningar!
Gör som världens bästa snowboard åkare Shaun White (enligt mig), kör på Custom!! :D
+ dom håller din prisklass. :)

tips på bindningar!
Fick just hem ett par vita/oranga Salmon Relay XLT, de med mjuk hälkopp, samt ett par Salomon F Limited-boots som matchar bindningarna i samma vita/oranga look :-) Supermjukt flex framåt/bakåt (åt nosarna), men styva åt hälkanten. Har kört på ett par Burton P1 i flera år – kanonbindningar, supersköna, vilket alla säger. Men de här nya Salomon-sötingarna verkar faktist slå dem... har dock bara jibbat på golvet so far :-)

Olika flex åt olika håll alltså. Mjukare än en Custom åt nosarna, hård som en freeride-bindning mot hälen. Borde ge gott hälskär men med rörlighet på brädan.

Burton för se upp, för nu kommer skidjätten med stort S (alomon) med bra grejor...

Allt sitter monterat på en Bataleon Evil Twin 151. Najs!

Tillbaka
Topp