Tips på boende i Alta, Utah

Micke_P76

Aktiv medlem
Hej
Skulle behöva tips på bra boende i Alta Utah området. Kan ha hyrbil om det behövs. Typ Motel 6 standard. Airbnb

Micke

Om du har råd så skulle jag verkligen rekommendera att bo vid skidområdet. Vägen upp från salt lake c verkar ofta vara stängd för snöröjning efter snöfall, så då missar man det orörda pudret om man bor utanför området.

Tack! Jo verkar som det är det bästa alternativet. Nu blir det slutet av mars och början av april jag åker. Så mycket skidorter runt omkring börjar väl stänga också.

Vi bodde på the Inn i Snowbird alla tre gånger vi var i Alta/Snowbird, kan varmt rekommenderas, mest prisvärda alternativet i Snowbird (ok, det är rätt dyrt ändå..) med studios med pentry. Skön 70-talsvibe som i hela Snowbird/Alta. Finns oftast bra paket via Snowbirds hemsida med både liftkort och flygplatstransfer. Men det beror ju på vad man är ute efter förstås..

Jag har också bott på The inn i snowbird och kan bara instämma med föregående. Det gick bra att ta in extrasängar för ett gäng dollar/natt för att få ner priset per skalle något.

Tillbaka
Topp