Tips på boende i Hintertux....

gixxer

Ny medlem
Tja....undrar om ngn vänlig själ kan tipsa om schysst boende i hintertux.... Har aldrig varit där...och vet inte ens hur där ser ut... Gärna närliggande liftar osv....

//Fredrik

Ett litet tips är att ni ser till så ni kan åka på andra ställen också, dvs att ni kan åka i hela zillertal. Det är väldigt bra om ni har bil till exempel, då bussturerna är rätt segdragna. Hintertuxer Gletscher har nämligen en tendens att vara stängt på toppen på grund av hårda vindar. Och toppen är liksom behållningen med denna delen. Bara ett tips.
/Oskar

Okej...tackar för infon.... Vi bilar ner i morgon så, ja vi har bil med oss.... Några tips på ngn schysst offpist? Vi är öppna för förslag då vi inte bokat ngt boende alls....

Vi var nere ett gæng før ca 1 månad sen, Hintertux verkade vara dyrare æn i byarna længre ner mot dalen då det bara fanns større hotel dær. Vi bodde nere i Madseit ca 4km från Hintertux och liftarna i en lægenhet før 9 pers dær vi bodde 5 gav 15E per skalle perfekt næra skidbussen som går ganska ofta. Annars finns det sjukt mkt boende dær nere så ska nog inte vara några problem att finna något læmpligt.

Lycka Till!

Senast ändrad:
inga problem att hitta boende nu. vill du bo precis vid liften är det hotel neuhintertux eller vierjahrzeiten som gäller. de kostar en del (ca 115€/natt inml riklig 3/4-pension), men du kan åandrasidan sitta vid frukostbordet och kolla när köerna börjar bildas vid 07.15.
vill du bo RIKTIGT billigt kan du leta dig längre ner i zillertal.

jag var där för två veckor sen. offpist blir det nog inget, då det fortfarande är ganska varmt härnere. men snön var iallafall riktig vintersnö, men solen värmde. om ni har bil, kan ni spontanåka lite till andra ställen oxå.

läste att hochgurgl/obergurgl har planerat att öppna till helgen oxå.

kaprun/kitzsteinhorn hade storhelgen förra veckan o har nåt snowboardevent i helgen.

åker själv till kaprun på fredag.

just nu är det bara hintertux som gäller i zillertal. för tidigt för de andra.
kolla turistbyra webben eller lokalt pa plats ni hittar lätt boende för en spottstyver...även i hintertux självt för säg 20eur per skalle.
jag skulle inte aka offpist pa glaciären om jag inte hade deathwish eller vet extremt bra vad jag sysslar med om jag vore er. ngn local berättade precis för nagra veckor sedan om nagot gäng som ramlat ner i sprickor..

Var där i vintras och bodde hemma hos någon kvinna som hyrde ut hela huset. Var riktigt trevligt med god frukost och hon tog hand om det mesta :) kommer dock inte ihåg hur vi fick tag på henne.

Kommer just från Haus Willeiter i Hintertux. Ett enklare frukostpang för ca 300kr /p. Rummen är helt ok och välstädade.Det går att åka skidor fram till huset men till dalkabinen är det 800-900m. Skidbuss från husknuten finns dock.

Tillbaka
Topp