Tips på boende i Kanada

Maskmask

Medlem
Tips på boende i Kanada
Vi är två tjejer som ska göra vintersäsongen 16/17 i Kanada, helst Whistler. Någon som har tips på hur man hittar boende där? Bor gärna i kollektiv!

Tips på boende i Kanada
Vi är två stycken som ska dit också!
Hör av er om ni hittar något så är vi säkerligen intresserade av att dela.

Jag har faktiskt fått jobb som erbjuder riktigt fint boende för en väldigt billig slant jämfört den vanliga marknaden och med grymma arbetstider för skidåkning, tror dock inte jag kommer ta det jobbet..

Tips på boende i Kanada
Säsongade i whistler säongen 14/15. Boende hittas via grupper på facebook eller vanligst, craiglist. https://whistler.craigslist.ca/search/apa?lang=sv

Skriv på ALLT ni ser, sätt en maxbudget och håll den. Boende är svårt men inte omöjligt. Räkna med att betala 4-6k i månaden ish för ett delat rum. Vi bodde i creekside, precis vid en busshållplats, 6 grabbar, 3 badrum, 3 sovrum, fick pröjsa 5k var, schyst boende men bor man i creekside måste man ha busskort så det är väl något att tänka på men inget problem. Hade polare som bodde i centrum vilket såklart är att föredra men man tar vad man får i Whistler, man kan inte vara kräsen men alla våra kompisars boende var ändå rätt schysta. Finns säkert någon Kanada-tråd här på freeride, brukar väl vara typ 30-60 svenskar i Whistler på säsong skulle jag gissa.

Lycka till!

Tips på boende i Kanada
klassy sa:

Jag har faktiskt fått jobb som erbjuder riktigt fint boende för en väldigt billig slant jämfört den vanliga marknaden och med grymma arbetstider för skidåkning, tror dock inte jag kommer ta det jobbet..
Hejhej!
Jag, tös på 22 år, planerar också en säsong i Whistler nu 16/17 och letar boende, samt härliga roomies. Bollar gärna ideer om det finns intresse, gärna dela rum/lägenhet eller gå ihop och är öppen för alla förslag!

Hur vanligt är det att jobbet (vilken bransch?) ordnar boende till en?
Och är det värt att söka jobb innan man är nere?

Hade!

Tips på boende i Kanada
Lineloppan sa:
klassy sa:

Hejhej!
Jag, tös på 22 år, planerar också en säsong i Whistler nu 16/17 och letar boende, samt härliga roomies. Bollar gärna ideer om det finns intresse, gärna dela rum/lägenhet eller gå ihop och är öppen för alla förslag!

Hur vanligt är det att jobbet (vilken bransch?) ordnar boende till en?
Och är det värt att söka jobb innan man är nere?

Hade!
Låter fint det.
Jag hör garanterat av mig om vi hittar något där vi behöver fler att bo med, samma hoppas jag du gör!

Det är ju helt klart i hotellbranschen där de oftast erbjuder jobb, såsom städare, receptionist och andra yrken som finns där.
Det var genom ett sånt ställe jag fick både jobb och boende.

Jag har varit i kontakt med många ställen som har varit intresserade och erbjudit mig bra arbetstider etc, men de allra allra flesta kräver att man träffar de face-to-face före de anställer.

Det bästa hade väl varit att hitta boende innan så man har någonstans att sova och sedan fixa jobb på plats. Det finns oändligt med jobb i Whistler, men väldigt få bostäder. Hostel går väl ett tag, men jag hade tänkt att fixat boende först.

Tips på boende i Kanada
klassy sa:

Hej!
Vi är också på att dela boende, drar till whistler rätt snart 25/10. När ska ni dit och i så fall hur länge stannar ni? Funderar att början bo på hostel, och leta boende efter att man fått jobb. Men det kanske är bäst att fixa boende innan?

Tips på boende i Kanada
loweaspeqvist sa:
Säsongade i whistler säongen 14/15. Boende hittas via grupper på facebook eller vanligst, craiglist. https://whistler.craigslist.ca/search/apa?lang=sv

Skriv på ALLT ni ser, sätt en maxbudget och håll den. Boende är svårt men inte omöjligt. Räkna med att betala 4-6k i månaden ish för ett delat rum. Vi bodde i creekside, precis vid en busshållplats, 6 grabbar, 3 badrum, 3 sovrum, fick pröjsa 5k var, schyst boende men bor man i creekside måste man ha busskort så det är väl något att tänka på men inget problem. Hade polare som bodde i centrum vilket såklart är att föredra men man tar vad man får i Whistler, man kan inte vara kräsen men alla våra kompisars boende var ändå rätt schysta. Finns säkert någon Kanada-tråd här på freeride, brukar väl vara typ 30-60 svenskar i Whistler på säsong skulle jag gissa.

Lycka till!
Tja! Tack för tipsen.

Fixade du boende innan du kom dit? Tänkte nämligen fixa jobb före bostad? Kanske smartast att skaffa boende först? Eller vad rekommenderar du?

Senast ändrad:
Tips på boende i Kanada
Maskmask sa:
klassy sa:

Hej!
Vi är också på att dela boende, drar till whistler rätt snart 25/10. När ska ni dit och i så fall hur länge stannar ni? Funderar att början bo på hostel, och leta boende efter att man fått jobb. Men det kanske är bäst att fixa boende innan?
Rekommenderar definitivt boende först. Jobb i Whistler är enkelt, det löser sig. Boende är det svåra!

Tips på boende i Kanada
loweaspeqvist sa:
Maskmask sa:
klassy sa:

Hej!
Rekommenderar definitivt boende först. Jobb i Whistler är enkelt, det löser sig. Boende är det svåra!
Då ska vi genst börja leta boende, tack för snabbt svar!!

Tips på boende i Kanada
Tjenna!

Är ett gäng på 3 grabbar som söker boende/jobb, finns även intresse för att dela lya med folk. Ju fler desto bättre! Kollar för tillfället på Whistler eller Banff. Åker dit i början av November.

Tips på boende i Kanada
Joo Hej!
Heter Danni o vatt i Whistler en del under säsongen 11/12 och kan absolut inte sluta drömma mig tillbaka..! Tar därför tag i saken o flyttar den 14.e oktober tillbaka till de bästa bergen!
Söker jobb o boende hej vilt men klickade in på er tråd!
Vore det inte soft med en svenne-lya? Har hittat några bra hus som, om man är några stycken, vore feta!!

Tips på boende i Kanada
dannitravels sa:
Joo Hej!
Heter Danni o vatt i Whistler en del under säsongen 11/12 och kan absolut inte sluta drömma mig tillbaka..! Tar därför tag i saken o flyttar den 14.e oktober tillbaka till de bästa bergen!
Söker jobb o boende hej vilt men klickade in på er tråd!
Vore det inte soft med en svenne-lya? Har hittat några bra hus som, om man är några stycken, vore feta!!
Låter som en bra idé, vi är lätt på! Bara hojta om du hittar nått nice, så kan vi kika på det! Vi åker 25/10 till Whistler.

Tips på boende i Kanada
Såg att ngn ev skulle till Banff. Jag var där nu denna vintern 15/16

BOENDE I BANFF:
tyvärr inte den enklaste... Pris allt från 400-800 CAD per person i månaden, delat rum, eget rum, osv.
Leta, leta, leta och till slut finner man något. Tillslut finner ni något. Kolla på Kijiji, och FB Bow Valley Home Finder. Man kan alltid välja att bo i Canmore, 20 min iväg.

En del jobb har boende som ofta är billigare än om man hyr på egen hand. Men gillar man inte jobbet/ får sparken/blir uppsagd osv ryker boendet tyvärr. Vilket skedde ganska ofta i Banff..
Jag åkte dit utan boende och bodde på hostel 2 nätter, innan jag fann ett rum för 650 CAD via kijiiji. Helt ok, men Inte de bästa så flyttade efter halva säsongen innan och hittade en lägenhet med 3 vänner. 2 sovrum, litet kök med vardagsrum 1995 för hela lägenheten.

Ha en grym säsong i Kanada:)

Tips på boende i Kanada
Hej!

Jag är en 23årig dalkulla som precis kommit hem från Whistler efter 9,5 månader. Har redan nu planer på att åka tillbaka. Försöker få ett andra visum och isåfall åker jag i november. Om inte de går blir det distansplugg och då drar jag i början av januari.

Har jobbat för berget när jag bodde i Whistler senast och då kunde man få boende via dem, kostade 350CAD/månad vilket är i princip det billigaste som man kan hitta men man måste jobba fulltime för WB!

Är öppen för alla alternativ ifall någon vill dela boende! Hus vore fett!

Tips på boende i Kanada
Hej!

Vi är två killar som går i samma tankar som de flesta av er, d.v.s. att jobba, bo och åka skidor i Whistler. Vi har fullt upp med att hitta boende och då det är lättare sagt än gjort så kollar vi på att hyra ett helt hus och hitta andra att bo med! Känn er välkomna att höra av er!

P.S. Någon som hittat något hus?

Tips på boende i Kanada
ericpe sa:
Hej!

Vi är två killar som går i samma tankar som de flesta av er, d.v.s. att jobba, bo och åka skidor i Whistler. Vi har fullt upp med att hitta boende och då det är lättare sagt än gjort så kollar vi på att hyra ett helt hus och hitta andra att bo med! Känn er välkomna att höra av er!

Pm

Tips på boende i Kanada
ericpe sa:
Hej!

Är i samma situation. :/

Tillbaka
Topp