Tips på bra allmountain skida till mig?

zzoink

Ny medlem
tjena! ska nu köpa mig nya skidor inför säsongen 11/12 då dom är billiga nu. En allmountain skida skulle väl passa bäst för mig då jag är en allåkare, men hittar inga jag fastnar för.. skulle vilja ha en skida med bindning som ligger under 5000 så har kollat mest på VÖLK Wall och SALOMON Dumont pro pipe, har SALOMON The Dumont från typ 05 men tycker dom är tråkiga utanför pisten.. är 187cm lång och väger runt 70kg, skulle vara mycket tacksam om ni har nåt tips till mig!

MVH/ Emanuel

Hur åker du? Det låter ju som att du är ganska jibborienterad, med tanke på förslagen. Stås det på? Körs det lugnt?

Vad har du tänkt för ungefärligt midjemått?

Antal dagar i Sverige per år? Ska skidorna funka i lågland, eller nöts det Åre mest? Sälen?
Antal dagar i Alperna? Parkråtta där, eller full-on freerider?

Har du tänkt att handla fjolårsgrejor till bra priser nu så styrs du ju mycket att tillgången. Många skidor sålde slut förra vintern i det populära längderna. Vad trivs du bäst på för längd? 185-189 någonstans?

åker inte speciellt mycket park men hade väl tänkt att börja med det därför vill jag ha ett par parkvänliga skidor. Åker runt 2 veckor per säsong i vemdalen sen några dagar på småställen men inget utomlands.

hade tänkt mig längd runt 185-189 ja.

asså visst är dollarn låg, men som sagt det skall trokla sig igenom tullen och du skall slippa skatta för dem här. så jag had ehelt bytt fokus till ifall det fanns några på hemmaplan.

Vill du ha ngt som även fungerar när det kommer lite snö så kan du alltid kolla in ny Moment PB&J 188. Det är vapnet jag sj kommer köra på i vinter. 101mm under foten 23m radie symetrisk flex och rocker. Dock inte symetrisk skärning

zzoink sa:
vart kan man hitta dom då? alltid skoj att ha flera alternativ att välja mellan :)
Jag skulle tippa att de kommer att finnas på SkiStore då de säljer Moment. Om de inte finns där så kan de säkert ordna det åt dig.

Tillbaka
Topp