Tips på bra filmkamera?

Tips på bra filmkamera?
Tjaa!
Jag söker en bra filmkamera..

Vet nästan inget om vilka kameror som är bra osv. Söker ingen monster kamera för 15 laxar , utan en vanlig liten händig filmkamera för 0 - 4000 typ? får man något för det?
Filmar nästan bara skidåkning. Vill hälst ha en med minneskort!

Tacksamm för svar! Peace

Tips på bra filmkamera?
Kan inte uttala mig om FS10 tyvärr men jag har hört att den är prisvärd för sin klass. Köper du en Sony så får du garanterat en bra kamera oavsett modell. Har ägt flera Sony modeller, billiga som lite dyrare och har aldrig varit missnöjd. Ett säkert val med andra ord.

Om du vill se hur klippen blir med FS10 på Youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=Canon+FS10&search_type=

Lägger du till några hundralappar så får du en FS11, en vassare modell, vet inte skillnaden mellan dom dock.

Kolla priserna på prisjakt/pricerunner!

FS10 kommer du bli nöjd med tror jag :)

/g

Senast ändrad:
Tips på bra filmkamera?
Jag vet inget om videokameror, men har hört att vissa modeller inte är avsedda för riktigt hög höjd. Dvs kan få problem i alperna... kanske är detta dock en brasklapp som tillverkarna dragit till med för att slippa problem med garantier!?

Tips på bra filmkamera?
Ett litet tipps bara! strunta i hd och sd kort!

Om ni ska ha en kamera som funkar och som ni får ett bra tryck i bilden av ska ni leta efter en dv kamera i stil med en Sony 2000, panasonic nv-500 eller liknande.

Viktigt att se efter är att kameran har ett 3 ccd chip. Att ni filmart på dv band och inte sd-kort eller liknande. Ett dv band sparar mycket mycket mer info per bildruta än ett sd kort gör.
Att köpa en en hd kamera under 50000 är bara skit tyvärr. För att få en bra kvalité på kort måste du upp på p2 kort och kamerorna som använder den typen ligger runt 40000.

Du borde med dina önskemål leta efter en äldre sony 1000, sony 2000 eller en panasonic nv 500 som är smidig och sjukt bra.

Tyska E-bay är perfekt att leta på. om du tycker det är struligt med språket så använder du dig av google translate för att översätta:)

Lycka till.

Tips på bra filmkamera?
haaha sitter med min Canon FS10 framför mig och läser denna tråd. Jag rekommenderar, kan behövas ett ministativ för followcams.

Tillbaka
Topp