tips på bra pistskida för tjejer

• Trådstartare Trådstartare s-andra
  • Start datum Start datum
S

s-andra

Guest
hejhej!
behöver hjälp att hitta en bra pistskida! är i franska alperna och jobbar hela säsongen nu, känner att de jag har nu (salomon crossmax, några år gamla) inte räcker till. vill ha ett par som är stabila och inte blir "fladdriga" (nån som fattar vad jag menar?) när man åker lite snabbare. jag åker mest pist men offpist händer väl nångång ibland. är väl rätt bra skidåkare, haha.
är 170 cm lång, har 160 cm på mina skidor nu, är det lagom? eller ska jag ha några cm längre, typ 165?
har kollat runt lite i skidshoparna här där jag är och det verkar finnas mest rossignol och atomic, lite salomon och völkl så det underlättar om ni tipsar om nån skida från de märkena..
mvh/sandra

varför snöa in sig på en tjej skida? dessa är ju som regel lte mjukare och där av också lite fladdrigare i högre fart, om du e en rätt bra skidåkare som du säger så borde du hantera en "vanlig" skida...

men finns herrskidor i 160-165 cm längd? haha trodde det var big no-no att ha herrskida som tjej, att det bara blir pannkaka av åkningen då. :P tack för synpunkten iallafall!

kan nämna att jag väger 70-75 kg, jag är väl inte världens tunnaste så ltie därför jag vill ha en lite hårdare skida.

Har ett par Fischer worldcup SC 165. Tycker dessa skidor är grymt sköna, kan åka fort och dom är ändå väldigt stabila. Det är grymt kantgrepp också, isiga pister är inget problem utan går som en dans.

Kan även tillägga att jag är 1,85 och väger endast 72kg(dvs jag är en tunnis).

Kolla ifall du kan hyra dessa, tror du kommer gilla dom!

tack för tipset! ska kolla om nån skidshop har dem, har inte sett till så mkt fischer från hyrställena. är det herr eller dam?

Tillbaka
Topp