Tips på bra twintip?

• Trådstartare Trådstartare vicke13
  • Start datum Start datum
V

vicke13

Guest
Tips på bra twintip?
Har ni några bra tips på ett par twintip?
åker mest park, men lite pist också.

vikt: 45kg
Längd: 172

Medelgodåkare.. Inte FÖR dyra skidor :)

/victor

Senast ändrad:
Tips på bra twintip?
min skistopper (marker 12) pajja efter första resan ( sportlovet ), så jag åkte och reklamera dom, fick sprillans griffon istället, har för övrigt fujative 179, ha sönder du skistopper sen reklammera!
;D

Tips på bra twintip?
Stepup sa:
172 och 45 kg?!? Kolla www.sport-conrad.com
okej, men egentligen är jag bara ca 160cm men jag tänkte ha skidor till nästa år, så vikten är inte rätt, jag väger 40 nu.. så jag kan ju växa ganska mycket och gå upp i vikt :)

Tips på bra twintip?
Stadium har rea på K2 Fujative. Själv tycker jag den är en riktigt bra skida. Kan alltid gå in och se hur den är.
Lycka till.

Tips på bra twintip?
okej, men jag bor i Finland, så vet någon om man kan beställa till finland och vad frakten skulle kosta ungefär? /victor

Tips på bra twintip?
Hej!
Har inte bästa kollen på vilken längd jag ska ha på twintip. jag är 160 cm lång och väger runt 55 kg.¨
Vilken längd skulle passa mig?. Jag åker mest i hoppbackar så..

Senast ändrad:
Tips på bra twintip?
twintip-boy sa:
Hej!
Har inte bästa kollen på vilken längd jag ska ha på twintip. jag är 160 cm lång och väger runt 55 kg.¨
Vilken längd skulle passa mig?. Jag åker mest i hoppbackar så..
Det beror på hur länge du åkt ;) jag är 1,80 och kör på en skida som är 1.85 :P

Tips på bra twintip?
okej. Jag har åkt skidor i 5-6 år. men jag började med twintips förra året. och jag åkte det idag och det kändes ganska bra men då fick jag långa min kompis skidor som var 135 cm.

Tips på bra twintip?
var inte det lite korta skidor :P ne men jag får iallafall bättre balans både i hopp och på rails ju längre skidor jag har, men smaken är ju som sagt som baken xD

Tips på bra twintip?
okejj. Vet du nå bra skidor som du skulle kunna rekommendera fast i ganska bra pris vid längd kanske 160-169?:P

Tips på bra twintip?
alla skidorna på länken är med bindning :P du klickar på ett par skidor som du gillar och sen väljer du en bindning till den priset kan öka rätt mycket beroende på vilken bindning du väljer.

Tillbaka
Topp