Tips på bredare boots.

miche00

Ny medlem
Tips på bredare boots.
Tja
Man på 28 år med fotstorlek 25.5 lång och bredaste stället fram är 10.5cm.
Brukar köpa skor i EU 42.
Jag har bestämt mig för att byta ut mina gamla Burton boots storlek 9 är 42 i EU storlek om jag inte minns fel.
Min häl glappar i dom och drar jag åt mer får jag ont i fötterna och fryser.
Har i vanliga skor problem med att jag alltid får gå upp en storlek för den ska passa bredden på foten.
Hoppas på att nån som läser detta har samma problem och hittat några bredare sköna boots att tipsa om!

Butikerna i närheten har inget utbud så jag ska beställa hem och prova hemma. ThirtyTwo 86 ft är påväg men är glad för fler tips om dom inte känns bra.

Tips på bredare boots.
Har oxå 25.5 cm fot, närmare 11 cm på bredden. I mina skor står det 40 2/3, ett par Salomon gymnastikskor. Kanske där skon klämmer om du ursäktar skämtet. 42 verkar väldigt stort och det är inte konstigt att du har dåligt hälgrepp. Kör du med raggsockar oxå?

Jag kör i ett par DeeLuxe boots med Superfeet sula, funkar kanon. Det kan vara värt besväret att åka till en riktigt välsorterad butik för att hitta rätt. Och ta hjälp av nån som kan tillpassa skor och sulor.

Tips på bredare boots.
Tack för svar
Kör alpinsockar men tårna tar i fram på mina boots, kanske en liten modell från Burton. Närmsta butikerna med vettigare utbud är Hollywood och stadium xxl i Göteborg men sist jag va där hade dom smalt utbud.

Tips på bredare boots.
Vans boots brukar vara bredare i framfoten (har likadana fötter). Vissa Vansmodeller har inlägg för hälen som gör att du kan justera om det ska vara smalt eller brett i "hälgreppet".

Tips på bredare boots.
Vad jag vet så finns det endast 3 boots som är wide varianter. Det är Burton Ruler Wide (denna är bredast där fram av alla) sedan Salomon Dialogue Wide och Salomon Synapse Wide. Jag har själv 11 cm breda fötter. Har köpt ett par burton ruler wide eftersom smärtan av vanlig boot var brutal.

Tips på bredare boots.
Kan instämma att Burton Ruler Wide är det ända alternativet om man har riktigt breda fötter. Har prövat endast Vans innan men Rulern kändes rätt direkt. Skulle dock vilja ha lite mer grepp i hälen.

Tips på bredare boots.
Ska kolla om nån butik har eller kan få in en Burton- eller Salomon -wide. Tack för svaren! Ska till Trysil nu i slutet av januari så det ska bli gött med ett par boots som sitter bekvämt.

Tips på bredare boots.
miche00 sa:
Ska kolla om nån butik har eller kan få in en Burton- eller Salomon -wide. Tack för svaren! Ska till Trysil nu i slutet av januari så det ska bli gött med ett par boots som sitter bekvämt.
Finns att beställa på Burton och Blue-Tomato. Tänk på att Burton ska vara bredare än Salomon vad jag har hört. Ruler har en lästbredd i 3E

Senast ändrad:
Tips på bredare boots.
Ride lasso pro wide ska finnas med men jag kör ride deadbolt och tycker dessa är kanon. Har problem i mina framfötter bla och behöver utrymmet. Ride Trident och fuse tyckte jag kändes tightare. Annat som är bra är de är styva och jag behöver inte dra åt så hårt.

Tillbaka
Topp