Tips På Byxor?

MaxMalte

Ny medlem
Tips På Byxor?
tjena.
behöver nya skirbrallor, men jag vet itne vilka jag ska välja, finns rätt många..har spanat in ett par north face freeride bib, nån som vet om den e bra? den har alltså hyvent, nääästan lika bra som gore tex. vet nån annars några bra, vattentäta, andandes byxor som e relativt billiga (under 2500)..
tack på förhand!

Tips På Byxor?
De du pratar om är inte alls tokiga! Gore Tex är ju alltid Gore Tex men frågan är om det behövs. Det viktigaste för en skidbralla är att den andas ordentligt och det gör verkligen HyVent. Sedan att den är nästan lika bra vattentäthet som Gore tex (hälften faktiskt, GT har 40,000 mm vattenpelare, HyVent 20,000 tror jag) är ju bara en bonus. 20,000 räcker mer än väl för alla ändamål! Och snö är lättare att hålla borta än vatten!!

De du tänker på har även dragkedja för ventilation vilket är kanon. Inga material i världen kan transportera bort fukten som bildas, därför är ventilationsöppningar kanon!

Lycka till!

Tips På Byxor?
Columbia har bra byxor under 2000 kr...å omni tech funkar mkt bättre i skid-å snowboardkläder än Gore Tex...Gore tex är för tätt....north face byxorna som du hade spanat in är säkert oxå bra....

Tips På Byxor?
H/H extrem är ett par kanonbra skalbyxor. De går högt upp i midjan och upp till brösthöjd fram- är sydda ungefär som ett par snickarbyxor. Byxorna har blixtlås hela vägen från nederkant och upp till midjan varför det är lätt att snabbt öppna och lufta. För det är sant, inget material i världen kan transportera all funkt. Tror att de kostar ca 2000-2500 kr. Jag köpte mina för fem år sedan och de är fortfarande som nya förutom några skärhål... Lycka till!!

Tips På Byxor?
Jag är helt såld på extrem´s brallor. Jag bor i dom även utanför backen. Mycket bekväma och super snygga. Bara ett tips. Kolla in deras hemsida. Och svenskt är alltid svenskt. Stötta dom små. Ha det//Hanna

Tips På Byxor?
gå in på predatorwear.com, det är ett amerikanskt märke som gör grymt klämmiga skidkläder. vet dock inte om det finns nån återförsäljare i sverige.

Tillbaka
Topp