Tips på Jacka?

Drisen

Ny medlem
Tips på Jacka?
Hallo gott folk!

Tänkte köpa ny skidjacka i år och undrar om lite saker. Har spanat in en Rip Curl jacka, den heter typ Rip Curl Uber Puffer Down Jacket.
Det är en brun dunjacka..
En fråga till er som kör med dunjackor, är det bra? Luktar jackan apa efter en dag eller nått? Typ om man svettas o de går in i jackan eller liknande? Någon som har just denna jacka o gillar den?
Ni får gärna ge tips på andra jackor jag kan kika på, gärna bruna liknande denna Rip Curl jackan.

Ha de gott!

Tips på Jacka?
har ingen större erfarenhet av dun jackor. snyggt, men man känner sig som michellin gubben

Tips på Jacka?
hehe dt e grymt men jag tycker det verkar vara lite dålig kvalité på ripcurl-kläder. Har inge erfarenhet av detta själv men kompisars kläder har gått sönder..

Tips på Jacka?
köpcross istället mycke bättre kvale på dom även om dom kan verka dyra

Tips på Jacka?
Jag har en dunjacka, men den andas. Den luktar inte något speciellt (svett?) efter en dags åkning. Kan absolut rekomendera en dunis. Peak har snygga/funktionella dunisar.

Tips på Jacka?
clwbe: Va är detta för jacka? Kan du länka till någon eller så?

victorare: Visst gör cross bra grejer, men jag har inte hittat någon som liknar den jackan jag vill ha. Har du någon bild på jackan du kan länka till?

carl720: Klart man svettas, hajka upp för ett berg, gå 4 timmar o sen åka ner med massa dropp osv, då blir jag svettig iaf :D
Men grejen var att jag åkte i en dunjacka 1 dag o den drog åt sig så in i.... den luktade apa verkligen! Vilken prisklass liker peak dunisarna på?

Tack för svaren!

Tips på Jacka?
Drisen sa:
clwbe: Va är detta för jacka? Kan du länka till någon eller så?

victorare: Visst gör cross bra grejer, men jag har inte hittat någon som liknar den jackan jag vill ha. Har du någon bild på jackan du kan länka till?

carl720: Klart man svettas, hajka upp för ett berg, gå 4 timmar o sen åka ner med massa dropp osv, då blir jag svettig iaf :D
Men grejen var att jag åkte i en dunjacka 1 dag o den drog åt sig så in i.... den luktade apa verkligen! Vilken prisklass liker peak dunisarna på?

Tack för svaren!
Ja, men har du en jacka som andas så suger den inte åt sig, utan skickar skiten vidare. peaks dunisar ligger run 3-4 lax tror jag. lite dyrt, men prisvärt. se det som en investering.

/C

Tillbaka
Topp