Tips på longboard?!

Tips på longboard?!
emilbergvik sa:
är det inte bättre med drop mount?

och om jag ska montera ihop själv, är det inte svårt att få grippen jämn, kullagren rätt, truckarna rätt åtskruvade osv.?!
smaksak. I stockholm har de flesta riktiga åkarna topmount :) det är roligare att åka då :P grippen kan vara svår första gången. Kullagrena är lätt. Truckarna ska vara precis så att muttern på kingpinen inte faller av! ;) Om du menar själva skruvarna som sitter i brädan, skruva bara åt dem så hårt du kan :P

Tips på longboard?!
Spangel sa:
emilbergvik sa:

och om jag ska montera ihop själv, är det inte svårt att få grippen jämn, kullagren rätt, truckarna rätt åtskruvade osv.?!
smaksak. I stockholm har de flesta riktiga åkarna topmount :) det är roligare att åka då :P grippen kan vara svår första gången. Kullagrena är lätt. Truckarna ska vara precis så att muttern på kingpinen inte faller av! ;) Om du menar själva skruvarna som sitter i brädan, skruva bara åt dem så hårt du kan :P

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/fbe0f6fd53051e4b29204d57797547c5.jpg[/url]
SSSTTTTOOOOPPPPP OCH BELÄGG FÖR FAEN skruva åt monteringsskruvarna så hårt du kan? galning, då spricker ju brädan, du vill ha så lite stress på trät som möjligt.
Hur hårt trucken skall va åtdragen beror ju på hur du åker och hur duktig du är. Om du hålla på med freeride skall truckarna va lösare så att du får bättre kontroll på dina slides, hårt åtdragna ger en stabilare truck och vise versa

Tips på longboard?!
Aili sa:
Spangel sa:
emilbergvik sa:

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/fbe0f6fd53051e4b29204d57797547c5.jpg[/url]
SSSTTTTOOOOPPPPP OCH BELÄGG FÖR FAEN skruva åt monteringsskruvarna så hårt du kan? galning, då spricker ju brädan, du vill ha så lite stress på trät som möjligt.
Hur hårt trucken skall va åtdragen beror ju på hur du åker och hur duktig du är. Om du hålla på med freeride skall truckarna va lösare så att du får bättre kontroll på dina slides, hårt åtdragna ger en stabilare truck och vise versa
Inget farligt att dra åt hårt, använd brickor för att fördela trycket bara.

Fast ne, är trucken för mjuk så byter man bushings till några som passar ens behov bättre

Tips på longboard?!
Aili sa:
Spangel sa:
emilbergvik sa:

Ja, du ska ju inte använda en 2m hävarm och 4 mans styrka för att dra åt dem, men använder man shockpads/tunna riserpads och vanliga verktyg för att dra åt så ere chill.

Dessutom ska kingpinen vara precis så som jag och linder bestämmer. Är det för mjukt byter man bushings.

Tips på longboard?!
Spangel sa:
Aili sa:
jag känner mig missförstådd..
på vilket sätt?
+1

Du menar att man kan dra åt bussningarna hårdare om man vill ha hårdare och släppa på dom om man vill ha lösare?

Visst det går ju men det försämrar ju egenskaperna och livslängden :P
truck.jpg

Så här ser mina ut :)

Tips på longboard?!
En bra bushing setup för OP skulle kunna vara ca 85a barrel närmast brädan och ca 80a barrel närmast asfalten :) Själv har jag 86 vid brädan och 83 vid marken, men jag kör mycket downhill osv :D hade 86a-79a förut, jättemysigt ;)

Tips på longboard?!
Spangel sa:
En bra bushing setup för OP skulle kunna vara ca 85a barrel närmast brädan och ca 80a barrel närmast asfalten :) Själv har jag 86 vid brädan och 83 vid marken, men jag kör mycket downhill osv :D hade 86a-79a förut, jättemysigt ;)
har aldrig förstått mig på dedär me bushings riktigt?!

Tips på longboard?!
de mjuka sakerna som sitter i trucken. Det är de som påverkar hur mycket brädan svänger :) den som syns på min bild är gul, nu vet du ;)

Tips på longboard?!
emilbergvik sa:
http://www.daddiesboardshop.com/neversummer-heist-complete-custom.aspx

den blir det nog efter många val...
Du vill inte vara mainstream alltså? :D

Cool bräda, aldrig hört talas om märket innan och finns inte på dom webshopparna jag har sparade från europa så kan bli fett :)

Tips på longboard?!
linder sa:
Du vill inte vara mainstream alltså? :D

Cool bräda, aldrig hört talas om märket innan och finns inte på dom webshopparna jag har sparade från europa så kan bli fett :)
exakt! nej jag har gjort mucket research om brädan, ser riktigt go ut, och verkar hålla perfekt, tror endast märket finns i USA, lär säkert göra en review när jag testat lite :)

Snödjup

Tillbaka
Topp