Tips på ny bräda

JonasLundblom

Ny medlem
Tips på ny bräda
Hej, ny i forumet och behöver hjälp med tips på ny bräda. Är 191 lång, vikt 95, skor 46 och åker mest pist, men det händer att jag tar skogsvägen mellan backarna. Åker 10-15 dagar per/år och tycker jag åker hyfsat bra. Har idag en Ride fleetwood 161 wide som har några år på nacken.

Tips på ny bräda
kanske borde prova nåt lite längre kanske :)

Nä , men skämt åsido. vad vill du ha ut av din bräda ? rocker camber ? mysjibba runt i pisten eller bomba ?

Tips på ny bräda
Standardsvaret på en sådan fråga för en person i din storlek brukar bli Libtech SkunkApe eller en Smokin KT-22W.

Tips på ny bräda
Jag vill ha en stabil, kvick och skön bräda som fungerar i hela pisten. Kommer inte köra tex stora hopp. Rocker vs camber har jag inga åsikter om, enbart kört camber.

Tips på ny bräda
Jag e gammal camber räv, men har gått över till rocker/hybrid. så mycket roligare imo.
Skulle kanske rekomendera dig o prova en rocker bräda, håller med föregående talare med en skunkape, eller varför inte en lib tech t.rice pro 161 eller 164. slänger in burton custom -flying V-
i mixen också.

Tips på ny bräda
Skunk ape 165W borde passa fint :) Brädan jag har idag känns verkligen helt stendöd, svår att kontrollera. Blev ett impulsköp efter flera år utan bräda vilket inte var det bästa.

Tips på ny bräda
Burton cartel e en av mina absoluta favoriter . kan varmt rekomendera dom till hela berget.
Vill du ha stepin bindningar skulle jag ta sp united slab one vilken dag i veckan som helst.
www.hazeland.se har dom på rea. hälsa från Ludde så kanske du får nån hundring billigare ändå

Tips på ny bräda
tips på bindning, Union Atlas eller valfri Union bindning. Tycker att dom har överlägsen kvalitet, är snygga och har livstids garanti på slitdelar.

Tillbaka
Topp