Tips på Oakley goggles för dimma, flatljus, kraftigt snöfall?

Niiiicke

Medlem
Tänkte bara extrakolla med någon som har bra koll här på freeride. Ska köpa ett par Oakley goggles för dimma, flatljus, kraftigt snöfall. Tänkte köpa HI Yellow, är jag rätt ute eller är HI Perssimon ett bättre alternativ eller någon annan lins?

Vänta tills nästa säsong då de släpper "super"linsen prizm.

Senast ändrad:
Jag tycker HI persimmon är bättre, HI yellow blir alltför ofta för ljus och jag får bara white out efter en stund. Men som sagt Prizm är på väg ut. Dock så tror jag prizm redan finns på en del av Oakleys skytteglasögon så kanske går att utvärdera linsen den vägen om du hittar en oakleybutik.

Xavier sa:
Jag tycker HI persimmon är bättre, HI yellow blir alltför ofta för ljus och jag får bara white out efter en stund. Men som sagt Prizm är på väg ut. Dock så tror jag prizm redan finns på en del av Oakleys skytteglasögon så kanske går att utvärdera linsen den vägen om du hittar en oakleybutik.
Kanske skulle köpa HI Persimmon då. Håller med dig Xavier, tycker HI Yellow blir en aningen ljusa ibland. Få se om jag har tid att vänta tills Prizm släpps. Tack för supporten Xavier

Primary sa:
Niiiicke sa:
Primary sa:
Alltså, vad är det som får dig att tro att jag inte har sökt i forumet? Nu får du allt kamma till dig!
Hmm, kanske det faktum att du startar en helt ny tråd när det redan finns en tråd som besvarar din fråga helt, och om du inte gillar svaret går det att skriva i denna tråd istället för att starta en ny!
Alltså, är du forumpolis här på freeride?

Niiiicke sa:
Alltså, är du forumpolis här på freeride?
giphy.gif

Som han säger så har denna frågan redan besvarats typ tusen gånger och söker man på t.ex. "oakley dimma" eller vafan som hellst så hittar man svaret på din fråga. Speciellt när din fråga inte är ett dugg speciell så blir det en aning störande

2.1 Innan du skriver
Sök igenom forumet så att ingen redan har ställt och fått svar på frågan du tänker ställa.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=93694
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=88042

Två trådar av typ 1000

Sen tycker jag det är lite lustigt att du frågar efter goggles fast det i själva verket undrar om linsen ;)

Ska vi snacka linser så tycker jag personligen att H.I. yellow är kunglig . Körde med den hela dec, jan samt mitten av feb. Sen kunde man börja köra med lite mörkare linser :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp