Tips på puderskida.

Juuliaa

Medlem
Tips på puderskida.
Jag ska nu göra min tredje skidsäsong och denna gången bär det av till Fernie. Jag tänkte därför köpa mig ett par nya skidor, men har lite svårt att veta vilka som passar mig, så jag behöver nu lite hjälp.

Jag har tidigare åkt på Völkl Karma, som jag har varit mycket nöjd med, men nu har jag tänkt mig en betydligt bredare midja och funderar även på en rocker skida eftersom det förhoppningsvis kommer bli väldigt mycket puderåkning den här säsongen. Jag är 175 cm lång och väger 60 kg. Jag har åkt en hel del offpist innan och jag gillar fart.

Är det någon som har några bra tips vore det jättesnällt om ni delade med er av dem =)

/ Julia

Tips på puderskida.
Jag har efter lång tids funderande ryckt åt mig ett par Armada JP vs Julie. Verkar vara en av de som är bäst omtyckta av alla i whistler där jag är.

Tips på puderskida.
vet inte riktigt vad "en betydligt bredare midja" betyder... jag har 32" på de flesta av mina bralls, men säsong innebär ju mycket skitmat, så gå upp en storlek för säkerhets skull.

nej, nog med trams... snackar vi 100+ mm under foten? det låter ju inte som att du är nån rookie precis, så kanske du kan titta på armada arg? den är ju mjuk som få, vilket kanske är bra då, fast å andra sidan finns den väl bara i 185 cm... :)

annars:

k2 phat love (102)
hendryx janice (110)
salomon czar 174 (108) - vet så lite om denna, verkar ganska "manlig" iofs... :)

jaa... vad vet jag... :) ut i butikerna med dig, och känn dig fram. bättre än, backen!

Tips på puderskida.
Efter som din vikt ligger såpass lågt så behöver du en mjuk skida. Kanske ARV eller JJ.
Men du väger ju 60 kg så om du inte tänker hoppa i puder kickar eller köra extremt aggresivt så behöver du nog inte 100+ utan skulle då nog kunna satsa på 90-100.

Men det vore bra och veta om du ska ha dom endast för puder och hur pass du kör fort, agressivt osv.

Tips på puderskida.
Rossignol S6 174 lekfull och skön skida som verkar klara av det mesta (styvare än tex gotama och gotama gör det mesta bra)

Rossignol S7 176 Om du nu var lite sugen på en rocker skida som även ska fungera bra i pisten

4frnt EHP179 om du vill ha en rockerskida och skiter i om den fungerar i pisten

Volkl Aura 170 En mantra för tjejer.

Faction 3.zero 175 Väldigt många väldigt duktiga tjejer som körde runt på dessa förra året i Kicking och verkade trivas. Inte sett att dom ska ha några kvalitetsproblem heller. Jävligt snygg design oxå...skadar ju inte :P

Dessa skulle jag kolla upp lite om jag vore som dig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp