Yoggi123
Medlem
Tips på Rea skidor
Tjenare nu är det så att jag har tänkt och säsonga nästa år och har börjat känna suget igen...
Har funderat på att utöka den lilla samlingen som just nu består av ett par Salomon Threat 176, pist/parkskida och då skulle ett par offpist skidor passa in
( Förlåt i förhand för särskrivningar ). Har kollat lite på Salomon Rocker 2 115 men annars så har jag inte funderat så mycket då jag inte har så mycket kunskap inom offpisten.
Funderar också på bindningar om man skulle köra på turbindingar med gå läge nu när man ändå ska säsonga?
Pjäxor behöver också inhandlas.
Jag är 184 cm lång väger 70kg kommer förhoppningsvis gå upp några kilon till vintern
har åkt skidor sen jag var 3-4 år och har gått i varenda skidskola som det finns. Jag kan åka skidor och jag åker bra i pisten. Sen så har det bara varit under de senaste åren jag har kämpat mig ut i pudret och då har det inte varit någon riktig offpist så att säga (inte vandrat och stakat en heldag utan mer hittat lite puder nära pisten).
Jag har ju antagligen missat något och jag vet att man ska kolla igenom forumet följder freeride dagligen men tycker att val av skidor är ganska personligt så ville starta en egen tråd för att få höra lite funderingar.
// Henke
Har funderat på att utöka den lilla samlingen som just nu består av ett par Salomon Threat 176, pist/parkskida och då skulle ett par offpist skidor passa in
Funderar också på bindningar om man skulle köra på turbindingar med gå läge nu när man ändå ska säsonga?
Pjäxor behöver också inhandlas.
Jag är 184 cm lång väger 70kg kommer förhoppningsvis gå upp några kilon till vintern
Jag har ju antagligen missat något och jag vet att man ska kolla igenom forumet följder freeride dagligen men tycker att val av skidor är ganska personligt så ville starta en egen tråd för att få höra lite funderingar.
// Henke