tips på skaljacka?

jonas_r

Ny medlem
tips på skaljacka?
nån som har tips på en bra skaljacka som inte är alltför dyr? finns de några bra jackor i prisklassen 2500kr?
blir glad för alla svar

tips på skaljacka?
Svårt att få tag på en ny riktigt bra jacka i den prsiklassen???

Köpte dock en Tierra Interpido grymt billigt till denna säsongen. Otroligt skön jacka.

tips på skaljacka?
Jag har en skaljacka från extreme för 2200 kr som jag trivs med. Letade länge efter en bra skaljacka som var funktionell och snygg för en billig prislapp och det slutade med den.

Jag åkte förra året 3 veckor med den, allt ifrån -35 i Ramundberget till +10 i Alanga. Fungerade grymt bra!

Kolla om extrema har kvar modellen till iår, borde dem ha. Riktigt skön och snyg jacka som har bra material. Inte äkta goretex men extremes egna som faktiskt fungerar bra.

tips på skaljacka?
Har en skaljacka från everest (stadium) för 1500, ser inte mycket ut för världen när det kommer till kyla.. men höll mig ändå varm varje dag när jag jobbade ute i -20. Snygg, billig, bra och funktionell. Tror det är en JKT F6 eller vad de nu heter, har inbyggd recco iaf, också bra ju!

tips på skaljacka?
blizzy sa:
Har en skaljacka från everest (stadium) för 1500, ser inte mycket ut för världen när det kommer till kyla.. men höll mig ändå varm varje dag när jag jobbade ute i -20. Snygg, billig, bra och funktionell. Tror det är en JKT F6 eller vad de nu heter, har inbyggd recco iaf, också bra ju!
En skaljacka håller ingen varm. Det är ett skal (därav namnet) som är vind/vatten-tätt. Ska du bli varm så ska du ha nåt under, men det är föga med skaljackan att göra.

tips på skaljacka?
Så sant som det är sagt..
Men när man väljer jacka så har man tusen st att välja på.. när man väljer kläder man ska ha under som man har hemma så har man nog lite enklare val.
Menade dock att det funkade med den över o sen random kläder under. Även om en skaljacka bara är ett skal så kan den ju va lite fodrar.. o sen är ju vatten o vindtäthet relativt.. Min jacka höll då både vatten o vind ute o värme inne, så av den anledningen tycker jag den är "varm". Har haft den till både lätta höstvindar (med t-shirt under) och iskalla snöfall i -24 (med underställ o varma tröjor under).. så köp!

tips på skaljacka?
Var inne på Crossbutiken i PK-huset i Stockholm för ett tag sedan och det slog mig vilka bra priser de hade. Så kolla in Cross vet ja.
8848 Altitude är också prisvärda grejer.

tips på skaljacka?
jag har tre jackor for sale(extrem,northface och en dunjacka av okänt märke, first slope tror jag)
Billigt, ges i princip bort. Behöver mer space i garderoberna

tips på skaljacka?
Skulle starkt rekomendera 8848 altitude. Mycket prisvärda produkter med en cool design. De kör en designtävling just nu på hemsidan. 8848altitude.com

tips på skaljacka?
Köpte en Haglöfs Rift till den här säsongen, har inte testat den ordentligt än men förhoppningsvis ska den funka lika bra som alla andra Haglöfs produkter.. Den går på 2000-2500 kr.

Glid lugnt :-)

tips på skaljacka?
Kör med en Arc'Terryx Sidewinder - hitta den till ett bra pris i en butik som gick KK.
Grymm jacka helt enkelt, enda skulle vara att huvan inte är så stor så kinderna kan bli utsatta om det blåser.

Tillbaka
Topp