Tips på skaljackor i prisklassen ~3500:-?

Efter att ha kollat runt på en massa fodrade jackor har jag nu kommit fram till att jag kanske ska satsa på skaljacka istället.. Eftersom jag är helt lost på allt vad gäller skaljackor behöver jag nu tips på jackor jag kan kolla närmare på! Vill helst inte gå upp mycket över 3500:- och så ska jackan helst vara i nån skysst färg och modell. Tacksam för alla tips!

Det är inte så vanligt att skaljackor har skyssta finesser som t.ex. skydd mot att snö hamnar inne i ärmarna och sådant va?

Senast ändrad:
jag körde i skaljacka förra året!.. de va sjuuuuukt kallt, även fast jag hade mkt kläder under, sen fladdrar dom som fan när man åker, och min luva på jackan var i vägen väldigt mkt. kolla efter en tunnare tjockjacka är mitt tips.

peak å HH brukar annars ha bra kläder

jag hade en trelagers gore-tex hela förra säsongen och kan säga att jag inte frös någon gång. man måste ju ha rätt plagg på sig under jackan, jag klarade mig dom flesta dagarna med underställ och en lager tvåtröja. men om du ska ha en bra jacka så kan du kolla på bergans, dom har grymt bra jackor me kvalitet och till ett lite billigare pris än t.ex Arc´teryx som man får lägga ut ganska mycket på.

haga

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp