Tips på skidor?

iarudolphi

Ny medlem
Tips på skidor?
Tja, har kommit fram till att jag behöver nya skidor, och kikar runt lite, vet dock inte riktigt vad jag ska ha.

Har just nu ett par salomon suspect 09, 161 cm. De är tunga och riktigt hårda, och dyker direkt när det kommer till offpist. Sen har de ju några år bakom sej, så slitna är de också.

I jämförelse med dem så vill jag ha mjukare, lättare och lite bredare skidor, minst 100mm skulle jag tro. Jag åker mest pist och enklare park, och när det finns möjlighet (som inte är allt för ofta) blir det även en del offpist.

Är tjej, 163cm lång och väger runt 60kg, och har åkt i över 10år. Skidor runt 165 har jag tänkt mej. Och vad är skillnaden på dam och herrskidor? Är det att dam brukar finnas i kortare modell, och att de kan vara lättare/mjukare, eller är det något mer som skiljer? Jag har funderat på om damskidor är värt att testa, men kan lika gärna köra med herrskidor om jag hittar några jag gillar.

Och sen till bindningar, vad bör man ha? Har ingen koll gällande det.

Angående skidor har jag kikat lite på Armada tst women 165 ( http://armadaskis.com/product/skis/womens-series/tstw/ ) men hittar inte så mycket till recensioner om dom, någon som vet hur mjuka dom är, har erfarenhet av dom eller så?

Har ni några tips på skidor som skulle kunna passa mej och mina önskemål? Eller tips på några jag bör testa eller vad jag bör kolla på?

Tacksam för hjälp

//Maria

Tillbaka
Topp