Hejsan Hejsan! Ja du, vart ni åker någonstans beror ju som sagt på vad ni är ute efter. Ett av dem trevligaste ställen jag vet om är redan nämnda Zillertal, där utbudet är enormt och med buss tar man sig enkelt via de små orterna. Mayrhofen, Hintertux, eller varför inte åka upp från Zillertal till "Gerlospasset" som ligger lite högre och är snösäkrare, där åker man i Zillertal Arena, ett ganska stort område som verkligen räcker till för åkare som inte är särskilt avancerade. Lätttillgänglig helt OK offpist eftersom de flesta besökarna håller sig i pisterna som för övrigt är mycket breda och fina. Gerlos som by är lite väl mycket Holländare men det är det värt tycker jag, en trevlig liten pittoresk by som man inte kan jämföra med Ischgl eller St. Anton, det blir mycket mer Gemytligt och stämning i en mindre by. Men som sagt, det beror på vad man letar efter. Är det festa festa som gäller så är väl Bad Gastein ett bra alternativ. Ett tips till om ni är sugna på Ischgl, , en mil norr om Ischgl ligger lilla Kappl, där priserna är hälften av Helvetespriserna inne i Ischgl. Kappl har också ett eget litet berg (typ dubbelt så stort som Åre) på vilket köer inte existerar. Frågar man folk om köer tittar dem på en å har aldrig hört talas om det:P Däremot inne i Ischgl får du vänta typ Hundra år varje morgon även om du är där 05.00.
Ja det är väl mina pärlor, me ett sista råd, Åk för guds skull inte till Schweiz eller Frankrike, Grym skidåkning för all del, men inte på långa vägar samma känsla som i Österrike, och svindlande priser. Tack å Hej!