tips på snowboardsocka!

noppen

Ny medlem
tips på snowboardsocka!
tjo, hade tänkt att inhandla ett par snowboardsockar i helgen. Har haft ett par skidsockar innan men har hört/läst att det ska ha rätt stor betydelse?
Några tips på märke?

Senast ändrad:
tips på snowboardsocka!
burton snowboardsockar? ;)

grymma, sömmlösa och sitter som en smäck, kostar väl normalt runt 170 spänn paret, dessutom kan du få dem i coola mönster om sådant är viktigt ^^

tips på snowboardsocka!
Jag har ett par everest skidstrumpor (någon skillnad på snowboard å skid strumpor?) från stadium som är sjukt sköna, kan bli lite varma ibland.

tips på snowboardsocka!
Vill bara passa på att fråga exakt VAD som skiljer skidstrumpor och snowboardstrumpor åt? Jag har också hört att det ska vara skillnad men aldrig någon utförligare förklaring än så.

tips på snowboardsocka!
..

det är ingen speciell skillnad.. jag har 30 olika sockor.. allt från Burton som kostar feta pengar till billigare saker..

jag gillar tunna sockor har jag upptäckt för att kunna ha så små skor som möjligt (för att få ett bättre hälgrepp) och ett strumpmärke som är JÄVLIGT grymt är SEGER..

Kolla på Segers. alpin eller snowboardstrumpor. köp typ alpin, svårt att få tag på renodlade snowboardstrumpor..

ta en med ullblandning (helst med cool max - gör att d håller dig mer torr om fötterna = varm = skönt)

Burtonstrumpor är överreklamerat och du får inte nått speciellt bra för pengarna om du skall jämföra med Segers strumpor.

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp