Tips på tjejbräda!?

hoppetossan

Ny medlem
Tips på tjejbräda!?
Hej!

Hade behövt hjälp av någon rutinerad själ här... Äntligen tänkte jag komma till skott och köpa en egen bräda. Så less på all skit man får hyra. Jag har väl listat ut att den skall var åt det mjuka hållet och mellan 150-155 typ, men där tar kunskapen slut. Så snälla släng iväg tips på brädor ni vet är bra!

Är 170cm och väger i runda slängar 66kg. Åker nästintill bara pist och bara någon gång om året. Skulle kanske inte säga att jag är nybörjare men inte speciellt skillad heller. Kan väl ta mig ner för dom backarna jag vill (men är den svart så blir det fan inte snyggt hahah :rolleyes: )

Tack snälla :cool:

Tips på tjejbräda!?
Är du så stor så kan du nog titta på en del killbrädor också. Fotstorlek?

Har lite dåligt med förslag just nu dock.

Tips på tjejbräda!?
Tjejbrädor är bra för tjejer!!! Pa en killbräda kan det bli jobbigt att hinna med grabbarna, pa en tjej-bräda flyger man lätt ifran ;)
Jag är ungefär lika stor och tung som du och har dessutom stora fötter. Och giller trots dem freestyle tjej brädor. Aven om jag egentligen bara aker off pist.

Jag aker själv aldrig pist... sa är kanske fel person att fraga. Testade rossignol Diva i höstas, men bara i puder. Det var hur bra som helst. Jag har även akt lange pa en gammal version av den brädan och alltid gillat den. Vet dock inte hur det funkar med rocker i pisten. Men har hört att det skall vara bra om man inte aker sa bra. Se till att ha lite camber ocksa bara, annars blir man lätt trött i fötterna när snön är hard.

Men en mjuk bräda runt 150 - 155 cm later mycket bra. För hart och för langt är aldrig bra. Gärna nagot som inte är för tungt ocksa.

Tips på tjejbräda!?
Finns det någon budget?

Ren rocker är jag inte så förtjust i pisten om det inte är tämligen mjukt, tycker inte det underlättar något alls förutom med edgecatch, hybrid rocker däremot, C2, RC-tech osv osv är riktigt bra.

Tips på tjejbräda!?