Tips på twintip

• Trådstartare Trådstartare ReFFe
  • Start datum Start datum
Tips på twintip
Köp ungefär lika långa som du är själv annars blir dem säkert ganska korta efter ett år eller två då du säkert växer.

Senast ändrad:
Tips på twintip
Men är du dum martin?
Ska han åka med för långa skidor och inte ha kontroll på skidan? Då blir det ju ingen roliga åkning.!
Jag skulle inte rekomendera det han säger ialla fall men gör som du vill...

Tips på twintip
Martiiin dom är ju typ 170 eller 169 och jag är 166 eller 167 så då borde dom räcka ett tag. Har aldrig kört så hårt med en skida så att dom inte gått att åka med nå mer.

Tips på twintip
LoveNordgren sa:
Men är du dum martin?
Ska han åka med för långa skidor och inte ha kontroll på skidan? Då blir det ju ingen roliga åkning.!
De flesta här på freeride rekomenderar det !

Till och med jag ! :)

Kolla min annons på k2 public enemy annars, använda 5 gånger !

Tips på twintip
LoveNordgren sa:
Men är du dum martin?
Ingen kontroll? det är inga problem att åka med skidor som är lika långa som en själv.

Senast ändrad:
Tips på twintip
att du vill ha minst 10cm kortare tyder dock mer på att du inte kan åka på ett par skidor i normallängd?man bör ha skidor som är max 1-2 cm kortare, annars är de skänare att köra på sånna som är lngre än en själv. är nog ifs. rätt personligt men 10cm kortare minst som love skriver är en redig överdrift

Tips på twintip
När jag köpte mina Twins så var dom lika långa som mig ungefär.. hur gött som helst, nu är jag 6 cm längre än dom.. och är lite sugen på att köpa längre.. mitt tips är ungefär lika långa som du själv är.. Men som Jonathan-o säger är det personligt.. beror oxå på hur bra du åker, det är lite lättare att åka med kortare skidor..

Tips på twintip
Om du ska ha dom några år och du tror att du kommer växa skulle jag helt klart välja en skida som är längre men lite lättare än en head så den inte blir svår nu i år. Själv har jag lika långa som mig själv och det tycker jag är at föredra för kontroll och stabilitet. Jag skulle välja ett par skidor i längd runt 170cm men som är betydligt lättare och mjukRE än en head för de är ju fan sjukt jobbig att slänga runt. Kör på typ en atomic, völkl eller fischer så kommer du nog ha roligare.

Tips på twintip
köp 170 och då komemr dom ju vara bra i mitten av säsongen du lär ju växa

Tips på twintip
1,70 blir nog bra om du ska ha mitt placerad bindning. å jag har hört att jon olsson skidorna e mycket bra i parken men ganska värdelösa i pisten.

Tips på twintip
Finns ganska många Twintip som kommer passa din åkstil.. Völkl Bridge är en typ av Allround vilket borde passa dig..

Men detta är nog en av dom vanligaste trådarna som finns så bara sök runt lite och du kommer hitta Tusentals! Kolla och läs lite recensioner i Skiddatabasen även om du inte kan lite fullt ut på vad folk säger och skriver!

Lycka Till Med Köpet!

EDIT: Själv har jag köpt K2 Silencer som är en twintip skida med goda Pistegenskaper! kanske vore något

Tips på twintip
hej:)

själv söker jag också twins med bra all-round egenskaper, jag är 179/55,
har ni några förslag på bra skidor, jag skulle söka rätt så billiga ändå ungefär max 300€ alltså 3000kr egentligen. har tittat på t.ex. atomic twins m.m.

Tillbaka
Topp