Tips på weekend resmål.

jim123

Ny medlem
Tips på weekend resmål.
Tja
Vi är ett gäng som tänkte åka på en tor-sön resa i mars närmare bestämt v11.
tanken va först Hemsedal men rådande snöbrist har fått mig att vända mig till er för tips på olika resmål. Tack på förhand

Tips på weekend resmål.
Beror ju lite på hur långt man vill åka :)
Härjedalen brukar ha helt ok snö då kommer själv åka till vemdalsskalet i april vilket nog är gränsfall, men det beror på påsklov jag måste ta hänsyn till och skalet ligger i bättre skugga än björnrike.
Annars kan du ta dig långt upp så har du ju kittelfjäll och riksgränsen och motsvarigheter på norska sidan.

Tips på weekend resmål.
Vart åker du ifrån?
Bil, tåg, flyg?
Är 11 någon slags lov?
Annars är ju Åre säkert bra då.

Senast ändrad:
Tips på weekend resmål.
Kittelfjäll har inge snö. V11 kan det ju kommit men behövs väl ca 50 cm. Var där i helgen. Tack vare bra guidning av brorsan, som är där varje helg, hittade vi orört men låg ca 25min bort. Till och med personal säger att så dåligt som det är nu har det inte varit på flera år. Trots bra början på säsongen.

Kring systemet så är det riktigt dåligt. De kör fortfarande snökanoner...

Flygförbindelser till Vilhelmina suger. Åkt flera gånger. Inställda flyg, ombokning till tidigare plan, tvingad att köra 30 mil till Umeå för att kunna ta sig tillbaka till Stockholm, 3h försening på kvällen så var framme i Kittelfjäll på kl 02.30... Så inget alternativ. Undvik next jet..

Riksgränsen eller Åre rekommenderar jag
.SAS till Kiruna hyrbil sen har du Abisko, Björkliden, Riksgränsen och Narvik å leka på :-) går fort upp ca 1.30 från Stockholm bil ca 1-1.30h

Tips på weekend resmål.
Tack för tipsen, vi utgår från Göteborgs trakten och vill helst köra själva eller ta buss. Det är skiftjobb som gör att vi helst vill åka v10 eller v11. Vi har kollat lite på Hafjell vad tror ni om de?

Tips på weekend resmål.
Jag var i Hafjell förra året. Fint system men med goa backar ingen offpist. Däremot var skeicampen som ligger i närheten mer alpint och hade fin offfpist. Stora familjen ska dit igen, tror det är v12.
PS. Kvitfjell ligger ju även det i samma område.

Tips på weekend resmål.
Trysil är ett bra mål för en långweekend från Gbg. Komplett anläggning, bättre än det mesta på svenska sidan och helt OK med snö som med största säkerhet kommer att hålla säsongen ut! Säkert kort! :-)

/MM

Tips på weekend resmål.
Röldal Norge kan rekommenderas. Var där i fjol första veckan i maj mycket snö då. Är nog 1.5m där nu och 1-2 timmar längre än Hemsedal. Åker dit i år igen.

Tillbaka
Topp