Tips sökes ang kamera och helmet cam!

Lee-nus sa:
rent spontant verkar det som att det är ganska mycket mer pengar, och betydligt mer meck...?
Jag vet inte varför det skulle vara mer meck?
VholdR ger bättre något bättre bild och är enkel att handha med sin skjutreglage som man drar framåt för att börja filma bla.
Om den är värd 1500:- mer kan bara din ekonomi avgöra! ;)

Ryan_Carlton sa:
Sony's HXR-MC1
Här har du en sjukt bra Sony.l
Om specarna stämmer kommer den bli fin, troligtvis är den riktad mot pro-marknaden och hamnar då i prisläge 2-3st POV.1= 20,000:-!

Man kan hoppas på att när den släpps så kommer kanske många POV1 och den andra vad den nu heter, bli tillgängliga på begagnatmarknaden till en vetting peng.

FF sa:
Man kan hoppas på att när den släpps så kommer kanske många POV1 och den andra vad den nu heter, bli tillgängliga på begagnatmarknaden till en vetting peng.
He he... Jag tror som sagt att Sony´s bidrag riktar sig till företag med lite större plånbok och att vi med POV.1 är nöjda med den tills det kommer en "POV.2"!

absolut bästa du kan göra för att ligga på en rimlig prislapp är att hitta en mini-dv kamera. ingångarna du ska leta efter är.

dlink in/ut för en eventuel extern fjärkontroll.
sen ska kameran ha AV in/ut. dvs i praktiken ska du kunna spela in program från tv tex.

sen skaffar du en 560 linjer kamera från www.helmetcamera.com
dem har massor med extra prylar till. linser stöt boxar till dv kameran mm mm.

kameran jag har är en Sony dcr HC 96 den tillverkas dock inte längre men om du har tur kan du hitta den fortfarande jag gav 4000 för den på en amerikans sida. så jag har NTSC varianten. det kvittar dock iochmed att jag ändå för över allt till datorn först sen till en skiva då spelar det inge roll vilket system kameran går på.

det viktiga är att hjälmkameran är av samma variant som dv kameran dvs PAL-PAL
NTSC med NTSC

lycka till

csaba hur menar du? Kostade bara kameran 4 lax? Och så får du väl lägga till ett par tusen för kittet.

Då kunde du ju lika gärna köpt en POV1 och slippa allt meck. Man ska ju kunna använda grejerna också utan att ha ett jävla massa besvär med sladdar och tre olika grunkor till dittan och dattan... Tycker jag iaf.

Jag säger bara POV.1!!!!1
Har en själv.
Köp den!!
Du kommer ite att ångra dej.
Styktålig som fan.
Smidig som fan.

Om det svider i lädret så får du väl gå ihop med en kompis.

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP

Om du ska ha kameran till skidåkning så se till att du får med den nya vidvinkellinsen så blir det inte sånt jävla tunnelseende bara...

POV.1 har idag 110 graders linsen som std.
FF, har du sett den nya uppgraderingen av POV.1? Nu fixar den 4 samt 8gb! :O

jag köpte GoPro´n för en vecka sedan och jag lär säga att kvaliten är helt ok för prislappen...och kameran är riktigt liten och väger "ingenting". ska man säga nåt negativt så får det bli batterikapaciteten, som inte verkar vara den bästa, jag köpte med dem laddningsbara batterierna som rekomenderas till den och dem ställde till en del problem trots att det bara var ca -1 ute...men jag rekomenderar ändå att köpa den om man inte är beredd att lägga mer än ca 2-2500kr.

här finns en film som är filmad med gopron, under ganska extrema förhållanden och dåliga ljusförhållanden, och det som låter illa under första delen av filmen är bara en rem som inte satt fast ordentligt...som ni märker har jag inte heller lagt ner nån tid på redigeringen...http://www.vimeo.com/3031918

Jag har kört med Vio-pov1 nu i vinter och den fungerar klockrent.
Har haft inspelningsenheten dels i innerfickan och i ryggsäcken, ljudet kommer med vilket som. Fjärrkontrollen fungerar som smort. Vidvinkeln som är standard är alldeles perfekt
och med ett 4 gigs kort i så kan man filma hela dagen.
Den finns på http://www.sportscam.se/ som är mycket smidiga snabba och tillmötesgående.

Passa på bara när ni tar av linskyddet att ni inte skruvar av kåpan som innesluter själva linsen.
//Reine

Reine sa:
Har haft inspelningsenheten dels i innerfickan och i ryggsäcken, ljudet kommer med vilket som. Fjärrkontrollen fungerar som smort. Vidvinkeln som är standard är alldeles perfekt
Den finns på http://www.sportscam.se/ som är mycket smidiga snabba och tillmötesgående.

Passa på bara när ni tar av linskyddet att ni inte skruvar av kåpan som innesluter själva linsen.
//Reine
antar att du gjort en särskilt bra deal med dem, med dessa oerhört värmande ord i åtanke... :)

s0cker sa:
Reine sa:

//Reine
antar att du gjort en särskilt bra deal med dem, med dessa oerhört värmande ord i åtanke... :)
Kan säga som betalande användare av Vio-Pov1 att man behöver inte vara sponsrad för att ge den värmande ord. Jäkligt bra och smidig enhet. Det enda som jag tycker är kasst är Loop läget som jag trodde skulle fungera på ett annat sätt än vad det gjorde. Men annars rrrriktigt bra! :D

PNyberg sa:
Kan säga som betalande användare av Vio-Pov1 att man behöver inte vara sponsrad för att ge den värmande ord. Jäkligt bra och smidig enhet. Det enda som jag tycker är kasst är Loop läget som jag trodde skulle fungera på ett annat sätt än vad det gjorde. Men annars rrrriktigt bra! :D
syftade givetvis på smygreklamen för sportscam, inte vad gällde pov1.

Tillbaka
Topp