Tips sökes

• Trådstartare Trådstartare AC01
  • Start datum Start datum
A

AC01

Guest
Tips sökes
Någon som kan dela med sig lite för och nackdelar med Burtons custom bräda och Extrems Metal mission
Eller man kanske skulle sikta på att ta någon annan bräda?

Tips sökes
Försök hitta en bräda av märket -LIBTECH-.
Prova den och du kommer aldrig vilja byta till ett annat märke.
Du får extremet bra kantskär samt mycket god balans pga. de väl avvägda flexegenskaperna hos brädan.
Garanterat säkert tips.
// CW, (kör på en Libtech-by Matt Cummins 158 )

Tips sökes
Jag skulle rekommendera en Ride Timeless. Kör själv på en 00/01 Timeless 158. Det som gör den så bra är att den klarar all typ av åkning. En riktig Allround bräda alltså. KÖP!

Tips sökes
Jag köpte burtons custom bräda för en månad sen, den har ett fint
tryck ur svängarna och bra spänst i hopp. Om man ska se på
utseendet så snackas det mycket om den fina metallicfolien på
ovansidan. Det är fint, första dan, sen blir det repigt. Men det är ju
inte det som gör brädan. Ett säkert köp skulle jag säga.

Custombindningarna som hör till är bra och stabila men går lätt
sönder, jag åkte två veckor sen lossnade extragrejen vid tårna från
sitt fäste. Det var bara att slänga på lite poxylim så fixade det sig,
men det är inte så kul, dom kostar ju trots allt lite mer än vanligt
skräp.

Det är vad jag kan säga om detta, //jossan

Tips sökes
Köp nått annat än burton!

testade burton custom 160 för ett tag sen. den var bra men saknade det där lilla extra. Också var den alldeles för mjuk och fladdrig i hög fart. Inte särskilt prisvärd om man jämför med andra märken.

Så som salomon,extrem,völkl,rad-air.

Jag gjorde även misstaget att köpa mig ett par burton custom freeride bindningar. Är rätt sköna bindningar när dom väl är hela. Men det är inte ofta. Alltid är det nått som är pajj. Och reservdelar till burton bindningar är inte det billigaste. En lite jävla plast strap går på runt en hundring. Och eftersom det går av rätt många på en säsong. så blir det pörskans dyrt i längden. Det är väl okej att det går sönder nån grej ibland. men inte varje gång man åker.

Enligt min menning så förlorar burton mer och mer kvalite för varje år som går. Verkar som om dom lever på att dom är stora och var först. Och dom flesta skaffar nog burton just av den anledningen. Dom tror att burton har hållt på så länge som dom borde ha mycket erfarenheter och göra bra grejer.

Kolla på andra märken är mitt råd så får du bättre grejer för en bättre peng...

Ha det bra i snön/ LIFTWAFFE

Tillbaka
Topp