Tips till köp av skidor

oscarforsen

Ny medlem
Tips till köp av skidor
Jag ska köpa nya skidor, och vill ha lite twintip på skidorna. Jag har kollat lite på k2 public enemy, salomon lord och några andra. Jag åker mest pist men också offpist. Inte så mycket park. Så vilka skidor skulle ni rekomendera?

Tips till köp av skidor
tror ingen orkar göra arbetet åt dig, du får bara tips om skidor folk vet namnet på. pist och offpist + twintip låter för övrigt lurigt. det som ligger mellan där blir väl ett par smala parkskidor

Tips till köp av skidor
Köp Salomon flyer, dem säljs ut på lännasport och stadium.. (Billig skida som passar bra till offpist och pist men går även bra i park.) :)
/ ludde

Tips till köp av skidor
luude sa:
Köp Salomon flyer, dem säljs ut på lännasport och stadium.. (Billig skida som passar bra till offpist och pist men går även bra i park.) :)
/ ludde
Hört att salomon flyer flyter galet bra när det dumpat ordentligt! Vad ligger måtter på? typ 114-80-110 eller liknande med en längd på max typ 165. När man tänker efter låter ju det verkligen som ett sjukt bra val.

Tips till köp av skidor
haha ja! P-E hade jag inte köpt faktiskt, den är jävligt tung och är sådär i pisten, men lord var faktiskt grymt bra i pisten! är sugen på ett par sånna själv!

Tips till köp av skidor
Fan Sika de glädjer mig att du börjat upptäcka fördelarna med lite extra fett kring midjan! ( nu snackar vi alltså skidor)

Senast ändrad:
Tips till köp av skidor
Jo de ska jag förklara för dig.

Ovan nämnda person har tidigare varit en förespråkare av riktiga slalomcarvers o åker väl i detta nu på ett par Dobbermann om ja inte är helt fel underrättad. Skillnaden därifrån till ett par Lords får väl ses som ett steg i "rätt" riktning.

Där har du min tanke.

MvH

Tillbaka
Topp