Tips

frelinarn

Ny medlem
Tips
Jag vet jag vet!! det är ngt som ställs hela tiden här inne men jag behöver verkligen hjälp av er som kan !

Jag har skostorlek 44-45 och behöver tips på en bräda som jag ha, åker mest i park och föredrar en mjukare bräda men är öppen för alla förslag :D hade tänkt lägga 4-5k på brädad så helst ingen jätte dyr. Skulle vara skit juste om ngn som har ganska stora fötter som jag säger vad de har åkt eller åker på och vad som de tycker funkar bäst. är 183

Tips
Burton Dominant 156 eller 159 borde funka.. har själv 56an med stl 44 och testade 54'an och den funkade bra den med, fotmässigt alltså.. För övrigt är det är det en riiiiktigt skön parkbräda, mjuk, lätt och pop'ig..
Annars finns det ju ett stort utbud "wide"brädor som funkar om du nu inte får plats, missgynnar dig inte i och med att du åker park också..

Dominanten kostar bara 380euro på nätet (typ blue-tomato) så du sparar en slant enligt din budget också..

go for it man!

Tips
Varför är det aldrig någon som bara går in till en expedit och frågar vad man ska ha? jag är rätt säker på att dom flesta expediter vet mer än va rätt många gör här!

Tips
Jo jag gjorde det och fick reda på av dem att burton clash var top of the linfe modellen(som jag visste var inte sant) plyus att de var en sån här "ohh jag har den bästa brädan för just dig" känslan. Och om man frågade 3 olika expediter sa det helt olike saker.
Jockeski, vet att jag skulle gjort det, men tänkte att det skulle vara färre som kom in och kollade om jag skrev så ;D

Tips
Det är sant, att gå o snacka med en försäljare om vilken bräda som egentligen är bra är mer eller mindre meningslöst, de vill ju bara få sålt saker ju. (o andra sidan kan de, i vissa fall, ha en aning om va de snackar om också)..

Enda sättet att få reda på vilken bräda som är bäst är bara att titta ut typ fem, tio stycken o sen testa dem..
Det gjorde jag.. o kom fram till att Dominanten va bäst..

Tips
Jag kör på en burton twin köpte den från blue-tomato.de har för mig den ligger i ditt pris intervall då. gillar den grymt mycket ( lite hårdare en dominanten, men fin som fan i parken)

Tips
Jo men den e väl inte lika bred? vad har du för fossingar? för om den funkar med mina fötter (44-45) så är ju det ett alternativ också.
och blizzy, funkar dominanten utanför parken också? låste om de på detta forumet att den inte skulle de men vet inte.... jag åker ju såklart mest park och de e ju de som e viktigast men vill ändå att den skulle funka i pist med.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp