tjej behöver tips om skidor, inte kört på flera år

sharkbait

Ny medlem
nu e ja väldigt sugen på börja köra skidor igen.. o då behöver ja eran hjälp o lite tips i denna djungeln :/

ja hänger mestadels bc men även i park o skog men inte mkt i pist om ja inte måste.... så ja vill ha en lekfull skida med andra ord..
ja e 162 lång, väger 52 kilo. åkt skidor sen ja va 3 år, men senaste åren bara bräda... såå.. va ska ja skaffa mej för några skidor, va rekomenderar ni andra töser???

o när de gäller pjäxor, va e bäst i hårdheten på dem om man ska köra som ja vill?? ja e en rätt lekfull åkare, hoppar o skuttar o har mej, e inte så rädd, kör väl medelhårt skulle ja tro... :)

tack på förhand :D

//fjalar

Senast ändrad:
Klent med svar så jag skriver lite. Inte kört själv som vanligt men Line Pandora brukar få lovord. Dessutom väldigt bra pris på snowfit http://www.snowfit.co.uk/product/Ski-Hardware/Skis/Big-Freeride/LINE/PANDORA/-15527

Pjäxor blir det förstås det vanliga rådet att gå till en seriös affär och köpa nått som verkligen passar din fot, vikt och åkstil. Fulltilt kanske, verkar bekvämt med tunga istället för overlappkonstruktion.

ja de va klent me svar hahaa men tack... =) ska kika på detta..
vet att ja måste prova pjäxa efter min fot, då de e lika viktigt me rätt pjäxa som löpskor eller sadel till hästen... :P

Senast ändrad:
Byt namn på tråden till något mer säljande typ brädtjej söker skidor.

Min sambo kör K2 Missbehaved och är sjukt nöjd med dom. Kan vara värt att kolla på och tysken har bra pris på dom.

ok... ja provkörde ett par K2 Domain idag... dem gillade ja starkt.. lekfulla och lättkörda tyckte ja.. ska testa fler.. ska kolla om de har missbehaved åxå... :)

Tillbaka
Topp