Tjejer i Globen!

Sofia25

Ny medlem
Tjejer i Globen!
Var tvungen att komentera Globen tävlingen! Jag kunde tyvärr inte gå men jag har förstått att det "som vanligt" var slitz tjejer där.. Jag blir så J-a besviken på det, att det är på det sättet som tjejer ses i bla skid samanhang. Som tjej som älskar skidåkning och kanske lite tuffare sådan så blir man besviken... kändes som ett ganska rakt besked..."Va inte med och åk för det gör vi stora grabbar, men ta gärna av dig i bikini!"

Jag är väl medveten om att tjejer inte hoppar lika högt osv, och det inte drar publik med tjejer som åker, sorgligt men sant. Men att de tillsynes enda damerna i huset var nakenmodeller får mig att vilja bojkotta hela skiten.

Är jag den enda som reagerar??

Tjejer i Globen!
Tjena Sofia!
JAg var där i söndags och fick oxå syn på dessa slitz tjejer som stog där o dela ut reklamblad med deras utviks bilder på...och jag fattade verkligen inte vad d gjorde där. Visade sig att en tjej i min skola va me i slitz bruds gänget..d kan väl åtminstone vara 18 lr nåt sånt..kanke hon va försig..aja. Men hälften av dessa tjejer såg ut o vatra under 18. Skidåkarna i på VIP avdelningen verkade ganska roade av dessa tjejer som satt där i sina påls jackor o putade med läpparna..
Kunde det inte vara miss freeride istället..som vet va en skida är åtminstonde(hellst inga..men men). Håller me dig till hundra! ha d gött!!

Tjejer i Globen!
Håller med!
Ta dit lite kunniga tjejer som vet vad det handlar om istället. Pinsamt! Hela arrangemanget sjönk i mina ögon på grund av detta. Synd!
Annars en väldigt trevlig helg.

Tjejer i Globen!
Detta är ett fenomen som trist nog ständigt återkommer i skidvärlden. Förvisso är många utländska skidtidningar (främst amerikanska) värre än svenska diton, men tendensen att tjejer oftare medverkar i form av snygg brud än schysst åkare återkommer ofta.

Intressant att höra vad några av de manliga besökarna i Globen har för åsikt i denna fråga...

Tjejer i Globen!
Jag var visserligen inte där, men jag tycker att det är totalt förkastligt.

Sofia träffar klockrent:
"Va inte med och åk för det gör vi stora grabbar, men ta gärna av dig i bikini!"

Arrangörerna borde ha etik och moral nog att inte bjuda in Slitz.

Tjejer i Globen!
Tråkigt att ni tar det så hårt.. och jag tänker inte försvara Slitz eller något sånt... Jag skulle inte vilja ha en "såndär" tjej.. hur kul är det egentligen? om man inte kan åka lagg med sin tjej.. då finns det ju ingen mening..Visst de såg ju bra ut det kan jag inte neka.. men utseendet är ju bara vikitigt någon dag.. sen är det insidan som har betydelse..
Jag väljer hellre en vanlig tjej som kan åka lagg.. Jag såg oxå välldigt mycket söta skidåkar tjejer på mässan.. utan tre ton smink och über tajta brallor..

Skidåkning äger..!

Tjejer i Globen!
Kan förstå att ni blir stötta men om sanningen ska fram uppskattar nog många killar detta "ögongodis". Dock tycker jag helt klart att tjejer som åker lagg är helt underbara =)) Som min flickvän t.ex. Tycker det borde finnas en kompromiss om det nu finns nått problem.

Nu har man väll sagt för mycket igen =D

Tjejer i Globen!
Jag är nog inte ensam om att känna mig kränkt. Och tyvärr Mas Emil, tror jag att arrangörerna tänker som du... "Det är ju bara på skoj" eller "så farligt är det väll inte". Men det är det, dåligt dåligt av arrangörerna att inte ängna en tanke åt alla tjejer som oxå åker.

Och till dig här ovanför, du kan kanske fråga dig till vilket pris ni skall ha ert ögongodis. Är det till priset att jag och många med mig skall känna oss kränkta?? Det kanske finns en plats för dessa tjejer oxå. Men en skidgala är inte det! När man köper Slitz gör man ett val att se dem, det gör man inte på globen.

Jag tror att det är viktigt att inte bara tjejer reagerar att killar som oxå tycker det suger visar det. Som en del killar här på freeride gör, ni e grymma!

peace

Tjejer i Globen!
jag tycker det var jävligt trist med slitz tjejer, och om det inte vore illa nog, så förbättrade de knappast intrycket när de inte ens kunde namnet på den åkare de utsätt som vinnare för "charmigaste åkare" eller vad det var...
dessutom tycker jag bara den kategorin i en tävling är helt opassande, då tycker jag istället man kan ha ett pris för "våldsammast crash", det kan i alla fall bevisa att man satsat!

nej slitz och skidfest går bara inte ihop, moralerna splittras och folk tar illa upp, borde de inte förstått det från början....?

stay metal

Tjejer i Globen!
Rocka på tjejer!
Men bara så att ni vet så var det en jäkla massa killar som fullständigt skiter i hur en slitztjej äter hamburgare under en snowboard/skid tävling. Men som jag såg det så var det tvunget för att felix o fredrik skulle kunna säga något som dom hade en aning om under detta evenemang. Fram med lisa miskovsky ursäkta stavningen och andra coola bräd/skidbrudar som folk har respekt för! Ska de inte åka så kan de i alla fall snacka!

På berget är vi alla lika det är bara snyggast utrustning som räknas ; )

Tjejer i Globen!
Skärp er killar! Eller iaf många ut av er. Störde mig speciellt på vad Ugh skrev här ovan; Kan förstå att ni blir stötta men om sanningen ska fram uppskattar nog många killar detta "ögongodis".
Jag tror faktiskt att många här skulle uppskatta dessa tjejer/"ögongodis". Men det gäller ju att ha tajming. Hur skulle ni killar reagera om det stog ett par nästan nakna snygga killar där och fjompade sig?! Jag skulle iaf titta men inte %&¤# hör det hemma i en tävling, gäller inte enbart skidåkningen. detta sker i många andra sporter oxå tyvär. varför inte lägga de pengarna som det kostade på att få dit "ögongodiset" på ett par grymma skid/snowboard tjejer. För dom finns faktiskt!

Tjejer i Globen!
Visst passar dom inte in där, men va fan varför ta upp detta nu? har väl varit så länge? Den här tävligen var ju knappast den första som hade med bikinibrudar (eller vad man ska kalla dom).... Låt dom stå där det kommer alltid vara så. Varför? för att alla killar vet mycket väl att det inte passar in där men dom uppskattar det garanterat!

Tjejer i Globen!
Ugh, helt klart bland det bästa som sagts hitills! Alla ni tjejer som åker lagg e klockers! I längden så håller det ändå aldrig men nån som itne åker lagg. Det e bara nice att ni står på er - alltså ut me de dumma knastren o in me dom som kan!

Tjejer i Globen!
Att det var slitztjejer i globen som får seriösa tjejer att känna sig kränkta gör att man MÅSTE ta upp diskussionen här ända tills slitz håller sig borta från skid/surf/bräd-sporterna! Vilket töntfanskap. Låt alla suveräna duktiga tjejer komma fram istället. Tack hörni för alla kloka inlägg, både tjejer och killar.

Tjejer i Globen!
Det var riktigt pinsamt att se och det kändes helt omotiverat. Event, happening, show... man förstår hur arrangörerna tänker men känns inte Slitz-babes mer som Stadt i nån bonnhåla än Globen Stockholm år 2003..?

Tjejer i Globen!
Håller väll med majoriteten av er, slitzbrudarna är inte direkt vad man behöver för att må bra när man är på en skidrelaterad show (jävlar vad fel det där lät).

Brandelind_fs:
klart man kan ta upp feminism här, om folk orkar bry sig om hur man stavar säsong/sässong/sesong så borde man kunna tala om jämlikhet.

its-fun:
Med den inställningen blir det aldrig ett slut. Men jag tycker du har lite rätt.

Vissa gillar Slitzbrudar, andra gillar inte Slitzbrudar.
Vissa gillar Turbonegro, andra gillar inte Turbonegro.

nu får det snart vara slut...

Tjejer i Globen!
"Låt dom stå där det kommer alltid vara så." Ruskigt bra argumentering där, its-fun! Lika bra att ge upp försöken att förändra då med en gång eftersom det inte är någon idé. När vi ändå slagit in på det tankespåret kan vi lika gärna låta bli att försöka att rädda miljön, minska misshandel och våldtäkter, börja distribuera knark på dagis samt ge fan i inflationen (okej, prettovarning på exemplen, men ändå...). Om alla hade resonerat så skulle vi fortfarande ha slavhandel, enbart manlig rösträtt, lagliga våldtäkter och barnaga. Schysst schysst!

Tjejer i Globen!
Intressant tråd. Man kan ju ställa sig frågan om arrangörerna tog med Slitz-jiddret på grund av ekonomiska skäl eller om de tyckte att det var en bra idé att visa upp lite halvnakna brudar för hormonstina tonåringar med pösiga brallor.

Sen såg de bättre ut i tidningen än "på riktigt" :)

Tjejer i Globen!
Klart de ska va slitzbrudar(sherleeders) på en tävling där killar tävlar..kolla in boxning,formel 1,nascar och många andra sporter.. varför ska skidor/snowboard va annorlunda??dom som tävlade ringde nog inte hem till mamma o grät för att det va brudar som klängde på dom...det e ju bling-bling! Och många skidtjejer går runt i stora kläder,, vad e det frågan om?? tycker NI det e sexigt med killar som kutar runt i kjol?? ni ser ut som killar bakifrån(och ibland framifrån).slitzbrudarna har stil!! och varför e dom dumma i huvudet?? för att dom inte kan simon dumonts eller nån annans namn på tävlingen??dom är där för att se bra ut, inte glänsa med sina kunskaper!!(som jag faktiskt tror dom flesta har, inte om skidåkare men allmänt!! peace på er feminister..

Tjejer i Globen!
marcus...: Frågan är väl ändå inte om tjejerna är dumma i huvet eller inte, det är ju vad de gör på ett sånt här arrangemang överhuvudtaget. Och nej, det går inte att försvara med att det är det på många andra tävlingar där killar tävlar.
Har du sett damboxning nån gång? Inte det? Det har jag, och inte fan var det några hlavnakna killar som sprang runt och visade upp så många intima delar de kunde utan att det skulle ses som en bordell (eller nåt...). Nej, det är en väldigt förlegad tankegång du har...

Tjejer i Globen!
Grymt att så många tänker till, svin kul att se killar stå upp för oss Girls, som bara försöker ses som lite seriösa när vi hystar oss ut i snön. Än finns det hopp för Samhället:). (Borträknat vissa ngt förlegan tankegångar naturligtvis)

Peace!

Tjejer i Globen!
##########################################

Känns som att de flesta här (förutom några enstaka ribbskott) är ganska enade i den här frågan.

Det är hyffsat tydligt hur marknaden styrs - vad som säljer och vad som efterfrågas.
Sex säljer, naket säljer... till en viss målgrupp.

Det är media och marknaden som styr vårt samhälle idag, inte ensam om att tro det, och det är bara vi konsumenter som kan ändra på det.

DÄRFÖR UPPMANAR JAG ALLA, att skrika rakt ut (bokstavligt OCH bildligt talat) när någonting är åt helvete.

Nästa gång vi ser några vilsna brudar på liknande arrangemang (eller varför inte bara på ställen där dom inte hör hemma) så skrik rakt ut att dom har ingenting där/här att göra!

Skulle hela publiken skrika "BORT MED SLITZBRUDARNA!" så tror jag arrangörerna skulle få en liten tankeställare - förmodligen skulle dom bli "bortfösta" också.

Det är massan som ska avgöra, och kan avgöra - och jag ser det som varje medborgares ansvar...

Kanske blev lite suddigt men ni får väl konfrontera mig om de var något ni inte förstod :)

Tjejer i Globen!
Jag håller det!!! Man blir förbannad när de ska ställa slitz tjejer på sånna tillställningar..kränkande mot oss tjjer..kunde somsagt åtminstone ha tjejer som fakitkst ÅKER skidor ....

Tjejer i Globen!
Ewka: "känns inte Slitz-babes mer som Stadt i nån bonnhåla än Globen Stockholm år 2003..? " Så grymt sant! =)

Jag var där i lördags och höll på att kräkas av hur påklistrat det var. Och här är slitztjejerna som är sugna på MacDonalds... jaha... intressant, men jag tror de flesta hade uppskattat en intervju med nån åkare mer.
Eww... dåligt. Fast Terje var ju som tuff ändå =)

Tjejer i Globen!
vad jag skrev, skrev jag inte för att provocera någon. och nu när du ställer frågan om jag hade velat se halv nakna killar blir svaret nej. så jag antar att det är samma sak omvänt. sorry! men om jag skulle välja på en slitz vs. en "vanlig" normal tjej är valet självklart inte slitz bruden.

Tjejer i Globen!
Jag vill börja med att ge cred till många som har kommit med vettiga och sunda åsikter.
Men en sak har glömts bort i den hetsiga debatten om slitz-tjejs vara eller icke vara. Visst, det är jättebra att frågan tas upp och jättekul att läsa alla sjyssta åsikter, men nu handlade det ju om detta specifika evenemang.

Arrangörerna har ju tydligt visat att detta event är till för killar och inte tjejer. De vill tydligen inte ha någon kvinnlig publik.

Nästa år är det ju upp till oss tjejer och killar som har minsta lilla intresse för jämstäldhet att bojkotta hela evenemanget.
Om inte arrangörerna ställer sig upp å ber om ursäkt och garanterar att vi slipper bli påtvingade bröst och putande läppar.

Jag tror och hoppas att de flesta gick dit för skid/brädåkningen och inte för att få chansen att se snygga tjejer som var helt irrelevanta för ämnet.

Så vi får hoppas att Megaevents tar del av och åt sig av denna kritik här på freeride så man kan gå på detta evenemang (som för övrigt lämnade en del att önska, men det är en annan historia) nästa år också.
Tack för mig.

Tjejer i Globen!
kul liten tråd att le i mjugg åt.

Såg faktiskt dessa bruttor när de anlände och alla hade på sig enorma rosa moonboots med hår på. Hade då ingen aning om att dessa var de sk "slitz-bruttor" som skulle medverka inne i Globen. Så jag insåg stundens allvar och tog kvickt fram kameran för att få ett klockrent bidrag till min samling av mindre snygga saker. I övrigt finns det x antal grymma overaller på tyskar på berget i samlingen...

Så mkt respekt var det..

Tjejer i Globen!
supercharger: Man kan väl få dessa brädor utan brudar på, eller?? i så fall innebär det att man kan välja bort bruden och ändå få brädan. I Globen kunde man inte göra motsvarande, alltså välja bort brudarna men få övriga eventet. Inte riktigt samma sak...

Och vad jag personligen tycker om brädorna? Nja, det tar vi en annan gång... :-)

Tjejer i Globen!
Bra att ni reagerar tjejer. Jag känner mig också kränkt av att arrangörerna tror att killar vill ha puckade slitz-brudar utan skidintresse på en sån här tillställning.

Om tjejerna är där som värdinnor så SKA de åtminstone kunna namnet på åkarna.

De killar som försvarar detta eller säger att det inte spelar någon roll förstår tydligen ingenting och idiotförklarar bara sig själva.

Ni som var där kan ju tänka på att en del av era dyra entrepengar gick just till att ordna så slitzbrudarna var där.

Tjejer i Globen!
...måste bara lägga in ett litet varningens finger angående att tjejerna som var där och representerade Slitz enligt flera av ovanstående kommentarer är "puckade", eller "dumma knaster"...

Som jag fattar det så var det någon av tjejerna som presenterade en åkare som inte visste namnet på honom, detta måste inte betyda att hon är mindre intelligent än någon annan. (Däremot kan det vara ett tydligt tecken på att hon inte alls var särsklit insatt i eller intresserad av arrangemangets natur, dvs skidåkning/snowboardåkning, och då kommer vi återigen tillbaka till en av anledningarna till att "Slitzbrudarna" inte passade sig i situationen, de hade inte tillräckligt med skidåkning/snowboardåkning att göra...)

MEN ajabaja on the generalisering att alla Slitzrepresentanterna är puckade, det är ju något vi faktiskt inte känner till.

AJABAJA på alla generaliseringar i hela världen!

Tjejer i Globen!
jag e med brandelind.. tycker det inte är något stort problem i samhället att vissa tjejer valt sitt yrke och sen tror jag ärligt inte att någon som va där "led" speciellt mkt av det..

Tjejer i Globen!
ska vi reagera att Rossignol Scratch FS det är juh en naken tjej på? ska vi inte ha feminism diskutioner om det också hur och vidare alla mår dåligt av att se en snygg tjej på sina skidor. mkt stort problem...

Tjejer i Globen!
widman... hade du läst den här diskussionen ordentligt så hade du förstått att den uppkom just för att det var folk på plats i globen som reagerade på slitztjejerna och som tyckte att det kändes kränkande att de skulle behöva vara där. så jo, det var folk som "led" av det...

och som det tagits upp bara något inlägg ovan dina egna så har man i fallet scratch-skidor/sims-brädor ett val att se en kvinna framställd som objekt eller inte. man kan välja att köpa scratch/sims eller att välja ett par andra skidor.

i fallet globen är det den enda tävlingen av sitt slag i vårt kära land, och ett rent skid/snowboard evenemang där man (oavsett kön) förväntar sig att få njuta av bra åkning och inte någon konstig upplevelse som den som beskrivits tidigare i tråden... så det är svårt att välja att gå och se en annan sid/snowboard tävling i globen där man slipper se halvnakna kvinnor...

förstår du skillnaden?

Tjejer i Globen!
dom var bra som fan.. helt rätt å ha slitz tjejer där... dom var ju där för att att dela ut tidningar å göra reklam för tidningen...kramade alla.. fett stolt...

//mjööök

Tjejer i Globen!
Blir rätt så irriterad över att så många markerat att feminism debatt inte hör hemma här!! Det är precis det den gör, i en jäkligt killdominerad värld som skidvärlden är den svin viktigt att hålla liv i den debatten.
Jag vill hävda att det finns en hel del killar som gärna ser att det fortsätter som det är nu. och är under intrycket att det alltid har varit såhär, alla killsporter har charleders osv. Försök att se världen fr en annan synvinkel bara för en dag! Det är ganska sällan man känner sig orättvist behandlad, men det är fortfarande tillräckligt ofta för att man måste reagera...
Angåeende hela nakna tjejer på Skidor/brädan så har föregåeende talare täckt min åsikt oxå..

Peace

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp