Tjejer i Globen!

Tjejer i Globen!
gäsp visserligen ligger det något i att slitztjejer kanske inte har så där jättemkt med skidåkning att göra men "money makes the world.." tyvärr. borde kanske finnas bättre ämnen att lägga sin energi på än patetiska slitzbrudar som trotts allt nog står där helt frivilligt.

/gäspgäsp zZzzz nu somnar jag på jobbet =)

Tjejer i Globen!
Tja! Jag håller med dom flesta i den här frågan, visst har inte slitz något med monsters of snow att göra? Men däremot blir jag jävligt förbannad när "vissa" skriver som om t.ex b3neath att man ska "skrika ut" när man ser någon som man personligen inte tycker "passa in" på vissa ställen.

Fråga: menar man då att alla som åker lagg,
1: ska klä sig likadant?
2: se ut på samma sätt?
3: att jag och min tjej inte hör hemma i skid världen? fasten jag åkt lagg längre än många utav er har vandrat här på jorden. 21 år.

Min tjej har varit med i slitz, hon är jävligt bra på laggen. betyder det att bara för att hon inte klär sig som en "skibum" har rätt att besöka globen?
Både hon och jag tyckte att halvnakna brudar från slitz inte riktigt passar in i evenemanget. Jag tycker Sofia21 hade en riktigt bra inlägg, och jag tycker att nästa år så kan dom skippa den delen av showen.
Men hur kommer det sig att det alltid ska finnas några "små tänkande" människor som tror sig ha rätten att döma vilka som tillhör en viss sport. Blir jävligt förbannad.

En anna sak. Har någon utav er varit på ett surf, fallskärm, hockey, fotboll eller liknande evenemang bara för skojs skull och inte för att ni är så jävla insatta i sporten????
Dom gjorde sitt jobb, vissa jobbar på ICA...

Tjejer i Globen!
Hej alla,
Jag är en av arrangörerna och har precis tagit del av diskussionen som förs här och vill ge våra tankar kring ämnet.

Först och främst vill jag be om ursäkt för att arrangemanget tolkas som nedvärderande mot kvinnor.

Som ni har berört i diskussionen så finns det en anledning att dom fanns på plats. Anledningen till att vi tog dit tjejerna var att vi ville göra åkarna till superstjärnor och tog idéérna från Formula 1 och proffsboxning där det ofta florerar tjejer tillsammans med sportutövarna. Om detta är rätt eller fel får vi titta över och ta ställning till.

Att dom fick den exponering som dom fick under eventet är en miss från vår sida. Redan efter lördagens event så hade vi en diskussion inom ledningen samt med speakers, där vi tydligt markerade vårt missnöje mot sättet som slitz-tjejerna hamnade i fokus. Det är trots allt sporten vi vill framhävda. Tyvärr så gick inte budskapet fram tydligt nog, så att även under söndagen så blev det en allt för stor fokusering på tjejerna.

Detta är första gången vi gör ett så här stort event, och vi har mycket kvar att lära. Åkarna tyckte att tävlingen var super och samtliga vill komma tillbaka nästa år. Och precis som Svanberg sa i sin krönika på sporten på söndagen, så har vi tagit sporten till en ny nivå. Det är det som är vår ambition. Att bygga sporten, göra bra tävlingar och att erbjuda alla en spektakulär upplevelse där vi har möjlighet att träffs och ha kul under en helg i höstrusket.

Men... som jag sagt tidigare. Vi tar tacksamt emot kritik, tips och idéer hur vi kan bli bättre nästa år när vi kör den 13-14:e november 2004. Maila gärna till info@megaevents.com

Tjo
Kim Born, MegaEventsGlobal

Tjejer i Globen!
OK, jag var inte i globen, men:
Jag förstår inte varför tjejer springer runt och känner sig kränkta av halvnakna slitztjejer. Vem fan bryr sig? Vad som är kränkande är väl snarare att det inte var tjejer med och hoppade.

Jag hade gärna sett ett evenemang med både killar och tjejer som hoppar!
Om de sedan springer runt lite halvnakna flickor, eller ett par halvnakna Schenkenberg-typer för den delen, skiter jag i. Halvnakna människor är inte kränkande eller stötande. Va fan, är ni pryda amerikaner eller?

Däremot kan jag hålla med om att de inte har något som helst värde för publiken, och därmed inte har så mycket där att göra. Folk som går för att se en skidtävling är inte där för att titta på naket.
Men och andra sidan har väl Slitz förhoppningsvis betalat bra, och pengarna behövdes säkert. Ärligt talat, det är inte reklam för trampminor eller cigaretter vi talar om, utan en löjlig pubertaltidning.

>Till Neige:
Vem som gör tidningen?
-Ja, av artiklarna att dömma är det några små kåta 15-åriga killar, som aldrig ens sett en naken kvinna, utom på de bilder som fotograferna lämnar in. Tjejer kan ju vara svåra att förstå sig på för oss killar, men de som skriver i Slitz tycks inte ha fattat ett skit.
Målgruppen för tidningen är för övrigt små kåta 15-åriga killar, som aldrig ens....osv.<

Sammanfattning:

* Ordnar man ett så stort evenemang, ska man låta både killar och tjejer tävla!
* Sluta känna er kränkta av allting!
* Slitz är en löjlig tidning!
* Jag gör inte anspråk på att vara politiskt korrekt!
* Och skidor åker man utomhus i alpin terräng, och inte innomhus i Stockholm!!!!!!

Tjejer i Globen!
till dig ovanför!! cred.. och det va inget fel med slitztjejerna!!! dom snackar om att alla va halvnakna, som det ser ut så hade alla tjejerna jeans och tröja så vad klagar dom på egentligen??? och så vill jag ha en tyst minut för min avlidna forumtråd!! må han vila i fred och nån gång uppenbara sig här på freeride så vi får det kul igen.!!!! peace

Tjejer i Globen!
Snälla med tanke på bilden som marcus_e_and_co lagt ut! Hur fan kan man gnälla om en sån sak? när jag läste inlägget fick jag intrycket av att dom knappt hade några kläder på sig... Det är ju patetiskt att bli kinkig över nåt sånt! Jag LOVAR! att om alla dom hade varit där i exakt samma kläder med det inte stog slitz på dom skulle ingen avundsjuk osäker manshatande feminist bry sig om det här!

Tjejer i Globen!
its-fun..

äntligen nån som förstår!! tack..
ska vi inte börja klaga på heikki och hans porriga leende??
jag känner mig oerhört stött av det.. det passar inte in i såna sammanhang!!*snyft* hahahaha.. peace

Tjejer i Globen!
när marcus e and co skriver: "till dig ovanför cred.." blir jag lite förbryllad.. =) iofs ska killen helt klart ha cred eftersom han medverkade till att tillställnignen blev av, men jag tycker inte det framgår vad han ska få cred för i din post. I stället känns det mer som årets smör här på freeride. =P ok jag kan ha fel, men jag blir så himla lätt irriterad och käftig när det är lite snö ute =))

Tjejer i Globen!
för det med att fixa slitzbrudar till åkarna!!! det tycker jag dom ska ha cred för!! och att dom fixade tävlingen!!!
ughughughugh... stick hem till grottan..

Tjejer i Globen!
Nä nu jävlar! Nu börjar ju ta form... Jag plus alla grabbar, inte de där "femenist älskande bögkommunisterna" (död åt jämlikheten) som utgör ~70% av besökarna, samt de ända som kan använda skidor på rätt sätt;), gillade nog inslaget av vackra kvinnor som förskönade ett trevligt event. Det är ju så här det skall vara Backyardbabies och Turbonegro (länge leve turbojugend)och scyssta brudar! Nästa år tycker jag att de skall dela ut gratis JackDaniels till alla törstiga.

Någon nämde nåt med string... det är ett fint-fint förslag då kommer det ju åkas hårdare!

Länge leve Chavonismen!!!!!!!!!!!!!!!

Tjejer i Globen!
det var ju lysande att ta fram den här tråden igen fredrik!!! herregud!!!! nu får du lov att skriva nå dumt annars så blir vi ledsna!!! hahahahahahahahahahahahahaha

Tjejer i Globen!
det var ju lysande att ta fram den här tråden igen fredrik!!! herregud!!!! nu får du lov att skriva nå dumt annars så blir vi ledsna!!! hahahahahahahahahahahahahaha

Tjejer i Globen!
Jag vet inte riktigt vad som hänt med hela diskussionen, men jag tkr INTE att Slitz-tjejerna hör hemma här. Ska det bara vara killar som vill se det här. Så här i efterhand är jag glad att jag inte kunde gå. Jag vill inte se på någonting där sådana här tjejer finns med. Dom har ingenting där att göra. Bara för att det finns i andra sporter behöver det väl inte dras med i skidvärlden?? Kan vi inte få slippa det här, o speciellt inom skidor (snowboard) där det ändå finns rätt många tjejer som åker??

Trots detta respekterar jag andras åsikter. Men det skulle kunna bli en mindre provocerad publik utan dessa tjejer.

Vart står det att Slitz är sponsorer? Inte här iaf.http://se.rocsport.com/mega/undersida_partners.php

Tjejer i Globen!
Orka!!! kolla hur dom va klädda, finns länk längre upp!!!! vad gör det om dom var där?? säger inte att dom skulle ha fått så mycket utrymme som dom fick men snälla!!! det finns många tjejer som spelar basket också, men det e fortfarande sheerleders på killmatcherna... låt nu detta inlägget bli det sista... peace

Tjejer i Globen!
Att diskutera feminism på freeride är inte det mest tacksamma man kan göra, vet jag av egen erfarenhet. De flesta (killar framför allt) vet knappt vad det handlar om av de puckade inläggen att döma. Sjyst att det kommer fram lite hyfsade åsikter i alla fall. Fortsätt reagera mot all sexism och skit som vi får stå ut med överallt!

Måste avslutningsvis bara säga att det känns helt sjukt och rubbat att vissa här på forumet (vill inte tänka på hur många) verkar leva i den här världen trots att det är 2004: killar är bäst på sport och tjejerna göre sig icke besvär i backen om dom inte råkar se bra ut, men dom får gärna vänta längst ner i backen med ett tillgivet smajl, som "ögongodis", och sen är dom ju bra att ha hemma också, eller att visa upp inför polarna på kvällen. Som att vi skulle vilja finnas till för er skull! Som att utvikningsbrudar har ett alldeles fritt individuellt val! Nä, gå ut och öppna ögonen för h-e.

Tjejer i Globen!
du har helt rätt. det e grymmt att åka med tjejer som vet hur man ska åka i parken men det är synd att ni ligger i "skuggan" eller vad man ska säga. bra att det kommer vara tjejslopestyle på freeride. då får ni ladda så ni visar att ni kan :D

Tjejer i Globen!
Hmmm...

Vad har alla emot dessa "nakenmodeller"? Dom är inte direkt tvingade under pistolhot.
Åkarna som är med och tävlar är lika mycket betraktade som objekt som vilken slitzbrud som helst. Det handlar ju inte om vad arrangörerna tar in för sponsorer och kringarrangemang. Det hela handlar trots allt om åkningen och (sorry tjejer)tjejerna måste lära sig ladda lite mer. Det finns trots allt ingen anledning till att tjejer inte skulle kunna göra samma trick som en kille. Styrka och så vidare har inget med saken att göra. Allt handlar om inställning.

Så sluta klaga och gör något åt eran åkning istället!

/Eder Utter

Tjejer i Globen!
karinr sa:
Som att utvikningsbrudar har ett alldeles fritt individuellt val! Nä, gå ut och öppna ögonen för h-e.
Vilken fantasivärld lever du i? Det är tidningsutvik, inte människohandel.

Och till Titti, arg på vad då? Och varför ta fram ett 3-4 år gammalt inlägg?

Tjejer i Globen!
Utter sa:
karinr sa:
Som att utvikningsbrudar har ett alldeles fritt individuellt val! Nä, gå ut och öppna ögonen för h-e.
Vilken fantasivärld lever du i? Det är tidningsutvik, inte människohandel.

Och till Titti, arg på vad då? Och varför ta fram ett 3-4 år gammalt inlägg?
jag är arg på att killar får ha massa tävlingar å grejer medans tjejerna ska stå breve med silikonbröst och kolla på.

Tjejer i Globen!
men de e ju rätt coolt att brudarna kommer å trickar lite grann å visar att dom e dom våghalsiga tjejerna... istället för dom här fjortisarna som bara skriker å kan inte äns åka!

Tillbaka
Topp