Tjejsäck

Joyce

Ny medlem
Tjejsäck
Hej! Jag undrar om någon har tips på en bra skidryggsäck för tjejer? Jag är 162 lång och de flesta ryggsäckar blir alldeles för långa på mig. Tjejer (eller killar), har ni tips?

Tjejsäck
Haglöfs, tight, tight pro, evo och lite andra finns ju oftast i small, medium, large och xl.
Bra ryggor allihop, men kanske inte går att bära skidor på dem. Tight pro eller evo kanske har sån funktion!

Tjejsäck
Hej,
Jag har en salomon valdez 15-rygga som funkar helt ok. Går att bära både bräda och skidor. Har provat ett par av Dakines tjejmodeller och de var riktigt sköna också.

Tjejsäck
Jag har en dakine girls helipac eller liknande tror jag den heter. Skön och bra och jag är 162 kort/lång. Den kan bära både bräda och skidor samt har plats för camelbac med slangutgång i ena "axelremmen", perfekt!

Ulltussen

Tjejsäck
Min köptes på stadium förra vintern så den finns säkert där i år med. Jag var noga med ett ha en som man kunde sätta camelbac i för jag tycker det är väldigt besvärande att hålla på och leta efter vattenflaska i botten på en rygga när det är kallt och jävligt och man själv är svettig och törstig. Även om man kanske inte alltid behöver/vill ha vattenblåsan i så är det smart att köpa en väska som det funkar i.

Tillbaka
Topp