Tjena! vipkort?

per_vonhoff

Ny medlem
Tjena! vipkort?
Jag å nåra polare ska sesonga i åre och undrar vilka man ska kontakta för vipkort på countryclub och liknande ställen! Har försökt genom pappas kontakter men dom kunde inte hjälpa, så vi förlitar oss på er nu. Vi ska inte jobba så vi kommer inte lära känna folk på det sättet.. Tips?

mvh. Per vonhoff.

Tjena! vipkort?
stava säsong med Ä för tusan..! www.spellcheck.com

Men herregud!! kunde inte din pappa fixa ditt VIP *asg* synd om dig du..
hm du kan ju alltid ringa Åre turistbyrås avdelning för stekare å snorungar fast ja tror du bör minst ha ett Amex kort iaf inget VIP på VISA.
Men det är väl lätt fixat för en hård sEsångare som dig

Tjena! vipkort?
Inte ens nära ett bra försök. Hela inlägget saknar den där diskreta finessen som gör en riktig forumdräpare à la Dippankort. Riktig amatörmiss där att köra med Visa också. Ajajajaj.

Förresten, en riktig stekare behöver väl knappast fiska efter kontakter på Internetforum? Han ringer väl bara ett par samtal så är det fixat? Alternativt så parkerar han bara SUV-en utanför Country Club och stegar rätt in, kanske med hjälp av några prasslande hunkor som "gåva" till dörrvakten.

Kom igen - bättre kan du.

Tjena! vipkort?
Ja det luktar bluff men frågan är om man kan vara så säker? Detta talar för att det är en bluff, överdrivet, det är skrivet för att bli en ny ”tisse” tråd, sEsong bara för att retas (det var ju nyss uppe för diskussion), pappa och inte jobba allt för att verka extra handlingsförlamade. Vad talar för att det är sant då, jo den sista idioten är inte född än och man slutar aldrig att bli förvånad!

Nåja vi får väl se vad som händer.

Leder

Tjena! vipkort?
Som sagt, det saknar den där lilla finessen... Undrar bara vad som är värst - om det vore seriöst eller att det inte är det...

Tjena! vipkort?
de är väl ba o ringa och smöra eller så gör du såhär:

"Du är ung, du älskar brantkning, du är jävligt radical...du är pank! Hur fasen kommer man till fjälls med bara en Femhundring på fickan? Det hela går ut på att omfördela resurserna mellan de som behöver (du) och de besuttna (40-talisterna som sitter på alla stålars).
Det hela börjar på tågresan, se till att klämma dig in i en liggvagn och bestämt hävda för dina medresenärer att du bokat bagage utrymmet. Bygg en liten mur av övriga väskor och slalompjäxor och låtsas sova när konduktören kommer in. Puh, det gick ju bra och 400 spänn har du nobelt rövat à la Robin Hood. Du kränger på dig utrustningen i lobbyn och knallar upp till liftsystemet...ingen liftgubbe där, och man är uppe i systemet. Nu gäller det bara att hålla sig i de övre delarna av systemet där ingen lifkortskoll sker..Ett åk i branten då och då skall väl också funka. Lunchen skippar du...vem fasen behöver kolhydrater när man kör på adrenalin. Middag, lite gröt på spritköke. Sover gör man lättast hos Fabrikörernas 17-åriga döttrar, på hotell så klart...deras små hjärtan bultar snabbare när de får in en stinkande sliten brantåkare i rummet. Nu menar jag SOVER och då på eget liggunderlag på golvet..det finns gränser även för Robin Hood. Så skall du se att du klarar hanka dig fram en månad eller två. Snart blir du ’local’ och ingen skulle ens drömma om att kolla efter ditt liftkort...-Han i gul jacka som sätter en dubbelbakåtvolt...han jobbar här!" sen när du är en sk "local" kommer du säkert in gratis lite här o där.. lycka till!

Tjena! vipkort?
Vipkort finns det inget som heter. Daremot kan du kopa sasongskort som galler for bade Dippan och Countryclub och berattigar dig till intrade var dag. Lag pa 800 pix forra aret. Som hittat!

Tjena! vipkort?
Ni som inte har nått vettigt att säga behöver inte svara! Jag har iaf vett att vara tevlig mot personer jag aldrig träffat, ni bondtölpar har väl inte ens sett en större gata än bygatan i respektive håla i norrland.Så jag antar att ni därför inte vet hur man beter sig mot människor i allmänhet.
Men ni som har varit så snälla och gett tips, det tackar vi för!

MVH Per Vonhoff.

Tjena! vipkort?
Och eftersom jag också är hyffsat övertygad om att det hela är ett dåligt dikterat "låtsasinlägg" så är det senare svaret ett taffligt försök att få igång en Stockholm vs. resten-diskussion för femtioelfte gången...

Tjena! vipkort?
finns mer snö i norrland än i sthlm och det e sånt som e viktigt!! sluta snacka skit!!bratt!!

DR snow.
du har säkert rätt men vi vet ju alla att sthlm har lyckats producera några av dom största idioterna i vårt land, så varför inte denna gång också!! man ska aldrig slut förvånas över dom!!
Har ni läst killen resedel på hans sida!! hahahahaha.. rolig familj.. peace

Tjena! vipkort?
Kan du inte säga att du skämtar! Snälla, för det vore ganska kul om du gjorde det! Inte alls många som är uppröda över din smidighet. Kul, grattis till vunnen vänskap i åre!

Lägg för helvete inte ut någon bild på dig, iallafall inte här på freeride!
Lycka till i åre!

Vet du ens vad spybar ligger?
Mvh svartepetter

Tjena! vipkort?
B-n-F: nej, men det är faktiskt jävligt bra skrivet. varför tror att jag använde citattecken annars?

Tjena! vipkort?
Bra gjort Per!

Tror du vunnit pris för arets största idiot i Are! Ha en kul vinter, och vad du än gör sa vaga inte visa ditt nylle i St.Anton iallafall!

P.S Välkomstkommite´n väntar pa dig i Are!

Tjena! vipkort?
Per du verkar vara en sådan person som man inte ens vill ha i åre....
åk till romme och försök lära dig åka där först!!!

Tjena! vipkort?
Om du tycker att vi är TÖLPAR som bor i en HÅLA vad ska du då hit upp att göra???
Stockholmare som klagar på oss norrlänningar stup i kvarten!
Men det passar att komma hit och åka skidor, festa och skita ner! Då är det helt plötsligt status!?

Helt seriöst?! Vipkort! Tror du på det där själv??!
Det ska bli kul att se om du vågar stanna kvar länge i Åre.

Tjena! vipkort?
Jag bad om ett tips och inget annat! Och varför skulle jag inte kunna visa mig i åre? Vad har jag gjort er? Ni kan väl inte mena att man är dum bara för att man inte ska jobba och vill ha ett kort som gör utgången smidigare? Jag vet att ingen av er skulle klaga om ni hade chansen att kunna åka skidor och festa en hel sesong utan att jobba!

Och jag har ingen GMC. Jag kör en vanlig SAAB 9-3.

MVH. Per

Tjena! vipkort?
stackars dig som "bara" kör en vanlig saab!! åk skidor istället för att festa..finns inte en chans att ni kommer orka upp till pudret innan det e sönderåkt om ni ska festa!!
men det e kanske bäst de!!!

Tjena! vipkort?
Hmmm...tycker att det var lite småkul att läsa inläggen. Extra roligt med Pers försök att hela tiden be alla dra för att de inte tar hans fråga seriöst. Kan inte själv skryta med många sEsonger men allvarligt talat. Åker du, Per, till Åre för att dricka sprit eller för att åka skidor?

Tjena! vipkort?
Jag åker upp för att åka och festa! Som ni kanske inte har förstått så ska jag inte jobba så jag kommer kunna festa utan att det går ut över åkningen.

Marcus e o co: Där jag bor så är det inte så "flashigt" att köra saab och alla vill inte åka puder för den delen heller, gillar att köra hårt i pisten och sen ta en öl på någon afterski men alla verkar ha så svårt att acceptera det.

MVH. Per V

Tjena! vipkort?
Men allvarligt talat han måste ju bluffa, läste om hans årliga planerade resa till Whistler och hans signatur "without visa you´ve got nothing". han heter per VON något. BLUFF

Tjena! vipkort?
Om man har råd att vara i åre en hel säsong utan att jobba så har man råd att betala inträde med, de finns inget kort på country som gör att man får gå före kön inte de som man får om man jobbar i åre i alla fall.

Tjena! vipkort?
ojoj! kan bara *ASG* och du killen stava rätt! du kan glömma VIP kort om du inte ska jobba, det är bara dom som jobbar som får tillgång till korten! bara sthlmare som åker till Åre för att festa och åka skidor... stanna kvar där nere och lär dig åka först innan du kommer upp till norrland

Peace

Tjena! vipkort?
Hyr man ut lägenheter, via Å.R.E. AB (eller vad det heter nu för tiden) vill jag minnas att man faktiskt får VIPkort till Count(ry) Club, man får nog till och med gratis garderob!
Stekare som du är kan du väl be kapitalinnehavarna i hushållet om ett gäng stugor i Björnen! Så är saken biff!
Får önska dej lycka till!

Tjena! vipkort?
Du e för rolig Per v Hoff!!! Fan när det inte finns något bra på TV kan man alltid förlita sig på att hitta något kul att läsa på freeride!!!! VÄRLDENS BÄSTA SIDA!!!!

Tjena! vipkort?
Vadå? Åre åker väl man till om man vill festa i vintermiljö. Är man intresserad av åkning är man ju redan fel ute om man väljer Åre. Alltid dåligt med snö och för mycket folk.

Tjena! vipkort?
mzf5n8: eeh...vänta nu, i måndags var det fint med Puder på ställen där bara jag & min åkkamrat var. resten av de mycket få människor som befann sig på berget gled runt i de glest befolkade pisterna, som för övrigt också var fulla av snö, dock pistad sådan...

jag får inte det här att gå ihop med ditt påstående "Alltid dåligt med snö och för mycket folk."

så kanske... hold your trut.

Tjena! vipkort?
hmm.. old old and boring. Köp ditt j..la kort eller kör rock n´roll stilen och planka en hel säsong, bara att hosta upp ett par villiga tjejer att visa upp för vakten varje gång så blir du nog snart ganska populär inom vaktligan..

Tillbaka
Topp