tjennis! har feting beslutsångest!

sjedda

Ny medlem
jag och några kompisar ska åka på en liten skidresa till sport låvet.
Vi åker ju för att i första hand få en så skön sidupplevelse som möjligt, men vill även kunna gå ut på kvällen och ha lite skojj.

har en massa allternativ

Funäsdalen (Ramundberget, Tänndalen, kansk lite väl segt uteliv)
Hemsedal (vet inte så mkt har kompisar som vart där och dom säjer att det e SKIT )
Alperna (Serre Chevalier eller något annat, kanske lite utanför våran prisklass har inte tittat så mkt)

skulle gärna ha lite tipps och förslag vad ni själva har varit och som ni kan rekomendera...

Tack på förhand M.V.H Sjedda

Funäs kan ha sveriges tristaste uteliv, näst efter Eslöv.
Hemsedal har jag itne en aning om.
Alperna är bra däremot. Leta upp ett ställe som inte är så känt så blir det billigare. Det går att komma under 5000 :- för en veckas bra skidåkning. Det är billigt.

tja, Frankrike är ju ganska poppis, men nån liten pitoresk by nånstans kanske går att hitta.
Annars har Italien ganska fina backar, typ chervinja (stavning) Inte farlgit dyrt där. Och ok åkning.

mm... men tycker inte det va någon höjdar.... dåligt med snö hade vi, mkt och då menar jag mkt folk i pisterna.... så dit skulle jag inte åka i första taget igen....

testa bad gastein, österrike. galnare barliv hittar du inte någonstans. kolla www.haeggbloms.com så får du en hint.

Åkningnen är heller inget fel på, väldigt underskattat av turisterna men har man bara lite vett så kan man hitta riktigt fina åk.

sts har resor dit hela vintern med både buss o flyg, inga problem att hitta en prisvärd resa...

Om du inte har planer på att ploga barnbacke så kan du nog styra undan de flesta danskar i Hemsedal och vad det gäller utelivet så är baggarna världsledande på after-ski!
+ att åkningen är grym om det snöar lite mer än förra vintern.
Lycka till!!

ok hur va offpisten där fanns det mkt som man inte behöver hajka en hel dag för att komma till, jag har då inte tänkt att lägga så mkt tid i pisterna som utanför dom =)

Tack för alla svar så långt!

Tillbaka
Topp