"Töja" ut hjälm?

ahlbinalbatross

Ny medlem
"Töja" ut hjälm?
Hej jag har en sweet trooper hc som jag tycker trycker på sidan av huvet så man får huvudvärk.
Då undrar jag om man kan prässa isär den eller slipa inner sidan eller något annat utan att försämra hjälmen?

Någon erfaren?
Ge mig tips och hjälp:)

"Töja" ut hjälm?
slipa hade väl jag gjort iaf...tror jag. (inväntar eventuell känga från Mr.Mute)

edit....inte så bra att göra detta kom jag på. Om ngt skulle hända och du skulle tex få en ordentlig smäll så skulle nog inte försäkringen täcka eftersom du har mixtrat med hjälmen...

"Töja" ut hjälm?
du ska nog inte hålla på o mixtra för mycket med hjälmen i och med att den kan tappa i stryktålighet o.s.v. byt till en större storlek på hjälmen istället. hade själv det problemet med en trooper hc tills jag bytte till en l/xl.

"Töja" ut hjälm?
Det går att slipa ned genom att du karvar bort frigoliten med något vasst, typ en böjd rasp eller något... sen finlirar du med lite sandpapper. Att det blir fult gör väl inte så mkt för antar att du har en "innerlining" du plockar ut innan och stoppar in när det är klart.

"Töja" ut hjälm?
Okej tack för all hjälp men fortsätt att ge råd ;)
Har nämligen köpt en poc receptor bug i Xl idag och väger mellan om jag ska fixa sweet'n eller behålla poc'n :)
va tycker ni ? sweet'n är i strl M/L och om jag tar den andra så säljer jag den :)

"Töja" ut hjälm?
ahlbinalbatross sa:
Okej tack för all hjälp men fortsätt att ge råd ;)
Har nämligen köpt en poc receptor bug i Xl idag och väger mellan om jag ska fixa sweet'n eller behålla poc'n :)
va tycker ni ? sweet'n är i strl M/L och om jag tar den andra så säljer jag den :)
skulle personligen aldrig byta bort min trooper, men det är väl en smaksak. tycker ingen hjälm slår den när det gäller passform och utseende. skulle lämnat tillbaka receptorn och köpt en trooper i l/xl istället.

"Töja" ut hjälm?
aa men vet inte om jag vill lägga ner pengar på en så dyr hjälm nu när jag nästan aldrig åker skidor :/
Eller om jag köper ny så att jag får en hjälm som jag kan ha en längre tid :/
svårt...

"Töja" ut hjälm?
Carled sa:
ahlbinalbatross sa:
Barkeen sa:
Det är med hjälmmössa :|
Du har inte tänkt på att prova hjälmen utan mössa, dvs. så det skall vara istället för att ha det som alla parkkids "tror" att det skall vara (trots att det ser löjligt ut). Förrutom att det passar bättre så skyddar den också extremt mycket bättre!
+1

Skulle inte rekomendera att slipa något på hjälmen eftersom du försvagar materialet. Köp en som passar i stället.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp