Det problemet har jag alltid haft, min höger fot är lite större, tipset är skaffa formgjutna sulort, för dels så kommer du få bättre blodcirkulation och allt det där, men det intressanta i ditt fall är att foten sitter bättre på plats och glider inte runt så mkt.. samt i och med att du får bättre blodcirkulation kan du spänna hårdare osv..lundaMartin sa:mitt problem är att min högerfot är ett par millimeter större än min vänstra så det är sjukt svårt att hitta boots som sitter perfekt på bägge fötterna...dom jag har sitter ganska bra men när jag hoppar och landar lite fel så att foten glider fram i bootsen så blir det tryck på stortån..och tillslut blir det blånagel och skit...så det hade varit skönt att töjja högran några millimeter
dom flesta vettiga snowboardboots idag har i alla fall formbara innerskor, alltså man värmer upp dom och sen formar dem, men du kanske menade såna som man sprutar med skum?SleazyRider sa:formgjutna innerskor är inte ett allternativ du övervägt? borde väl gå att ordna till snowboardboots oxå.. tycker varenda alpinåkare över 7bast verkar ha sånt.. värt att kolla kanske även om de lär kunna kosta en slant?